رویاشو>وبلاگ>نکات مراقبت از پوست>بهترین روش برای اصلاح صورت
بهترین روش برای اصلاح صورت

بهترین روش برای اصلاح صورت

اصلاح موهای زائد یکی از دغدغه هایی است که هر فردی، چه مرد و چه زن، برای رفع آن به دنبال راه حل های مختلف است! حتما شما هم روش های متفاوتی را برای اصلاح صورت امتحان کردید اما بعد از اصلاح صورت متوجه جوش صورت، موهای زیرپوستی و یا حتی التهاب در پوستتان شدید، با اینکه بروز این التهابات پوستی بعد از اصلاح صورت اذیت کننده هستند باید بگوییم که این موارد کاملا طبیعی است و روش های اصلاح صورت یک نسخه ی همیشگی برای همه ی افراد ندارد، در واقع نمی شود برای هر پوستی یک نسخه ی یکسان در اصلاح صورت پیچید، بلکه روش های اصلاح با توجه به نوع پوست متفاوت است؛ به همین خاطر در این مقاله از رویاشو قصد داریم تا به معرفی بهترین روش های اصلاح صورت و از بین بردن موهای زائد بپردازیم و شیوه ی درست اصلاح صورت و نکات آن را برای شما همراهان شرح دهیم، پس تا انتهای این وبلاگ از رویاشو با ما همراه باشید.

روش های اصلاح صورت

روش های اصلاح پوست با توجه به نوع پوست و ضخامت موها متفاوت است، با اینکه اصلاح صورت برای همه ی افراد کاری سخت به نظر می رسد اما اگر روش صحیح رفع کردن این دغدغه و از بین بردن موهای زائد را پیدا کنید، مشکلاتی مانند التهاب پوست و بروز آکنه به طور کلی از بین خواهد رفت، در ادامه ی این وبلاگ ۸ روش اصلاح صورت را با مزایا و معایب مربوطه به شما پیشنهاد می کنیم و شما می توانید با در نظر داشتن نوع پوست خود آنها را انتخاب کنید.

روش های اصلاح صورت

اصلاح صورت با موچین

موچین یکی از ابزار هایی است که در اصلاح صورت بسیار کاربردی است، این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی موهای زائد را از پیاز مو بکنید، البته که استفاده از موچین در اصلاح صورت نیاز به مهارت دارد و ممکن است زمان بر باشد، اما از آنجایی که مو را از پیاز به بیرون میکشد، روند رشد موهای زائد با سرعت کمتری خواهد بود‌.

استفاده از موچین در قسمت هایی از صورت که دارای مساحت کمتری هستند مانند اصلاح ابرو، وسط ابرو ها، چانه موثرتر است، به همین خاطر می تواند در اصلاح این قسمت ها از صورت کاربرد داشته باشد.

نکته ای که باید برای اصلاح صورت با موچین رعایت کنید این است که موهای زائد را در جهت رشد مو بیرون بکشید، در صورتی که موها را در خلاف جهت و با فشار موچین بیرون بیاورید، ممکن است پوست شما دچار التهاب و یا جوش زیر پوستی شود، استفاده طولانی مدت از موچین ممکن است سبب کشیدگی پوست و در نتیجه شل شدگی و افتادگی پوست به خصوص در اطراف پلک شود؛ به همین خاطر استفاده از این روش در اصلاح پوست به صورت طولانی مدت توصیه نمی شود.

اصلاح و شیو صورت به وسیله ی تیغ های اصلاح

تیغ های اصلاح صورت، از ابزار هایی است که در اصلاح صورت به کار می رود، البته که شیو صورت به وسیله ی تیغ نیاز به انجام یک سری مراحل دارد اما در کل نیازی به مهارت خاص ندارد.

در اصلاح صورت به وسیله ی تیغ، ابتدا باید پوست به خوبی مرطوب شود؛ در این مرحله از کرم ها، سرم های پوستی و رطوبت رسان ها برای بالا بردن رطوبت پوست استفاده می شود و سپس با استفاده از یک تیغ تمیز و استریل شده موهای زائد در جهت رویش مو شیو می شوند.

در نهایت پس از اتمام شیو باید از کلینزها برای از بین بردن آلودگی سطح پوست و همچنین کرم های ضد جوش استفاده شود.

نکته ای که در اصلاح صورت با تیغ باید رعایت کنید، این است که خشکی پوست و منافذ باز در هنگام شیو کردن سبب التهاب و قرمزی پوست خواهد شد، به همین خاطر مرطوب کردن پوست قبل از شیو از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همچنین اگر تیغی که برای اصلاح استفاده می‌ کنید کند و یا آلوده باشد، پوست صورت دچار آکنه خواهد شد.

از معایبی که اصلاح صورت به روش تیغ دارد، کوتاهی مدت زمان رشد مو می باشد چرا که در این روش از اصلاح صورت پیاز مو بیرون کشیده نمی شود و فقط موهای سطح پوست شیو می شود‌.

اصلاح صورت با تیغ های اصلاح

اصلاح صورت با وکس های مخصوص صورت و موم

از روش های اصلاح صورت که به تازگی پرطرفدار شده و در سالن های زیبایی یک لاین به خصوص را به خود اختصاص داده، می توان به روش اصلاح صورت با وکس و موم اشاره کرد.

این روش برای اصلاح پوست های حساس توصیه می شود و برای موهای کرکی صورت بسیار مناسب است.

در این روش از اصلاح صورت، ماده ی وکس از قبل گرم می شود و حالتی ماده را به خود میگیرد، سپس با استفاده از یک کاردک، ماده ی وکس بر روی صورت مالیده می شود و پس از سفت شدن کامل وکس از روی پوست جدا می شود.

این پروسه باعث می شود تا موهای زائد به صورت یکدست بیرون کشیده شود و پوست حالتی یکپارچه داشته باشد، اصلاح صورت با وکس و موم یک لطافت مطلوب به پوست شما خواهد داد.

اصلاح صورت با وکس از آنجایی که دارای حرارت بالایی است، حتما باید توسط متخصص انجام شود، در غیر این صورت گذاشتن وکس به صورت طولانی مدت یا در حرارت بالا ممکن است سبب از بین رفتن سد دفاعی پوست شما و یا حتی آسیب های جدی شود، از طرف دیگر کندن وکس باید با مهارت بالا انجام شود تا موهای زائد به صورت کامل از پوست جدا شود.

از آنجایی که استفاده از وکس در دمای بالا سبب آسیب و التهاب بر روی پوست می شود و در صورت انجام این کار به روش نادرست فولیکول مو باقی خواهد ماند و در صورت رشد مجدد سبب ایجاد جوش های زیرپوستی و چرکی خواهد شد؛ ما در رویاشو به شما توصیه می‌ کنیم که اگر پوستی حساس دارید، خدمات اصلاح صورت با وکس را انتخاب کنید و جهت انجام این کار حتما به سالن های زیبایی و آرایشی حرفه ای و متخصصین مجرب مراجعه کنید، در سایت رویاشو می توانید لیست سالن های زیبایی با متخصصین مجرب را پیدا کنید.

اصلاح صورت به روش بند انداختن

حتما تا به حال، برای یکبار هم که شده جهت اصلاح صورت از روش بند انداختن کمک گرفتید؛ بند انداختن از روش های اصلاح صورت است که توسط نخ انجام‌ می شود و دارای دستگاه های مختلفی در بازار می باشد.

این روش مزایا و معایب مخصوص خود را دارد، از مزایای اصلاح صورت به روش بند انداختن می توان به سریع بودن، آسان بودن، ایجاد جریان خون در پوست به وسیله بند و در نتیجه شادابی بیشتر پوست اشاره کرد؛ اما در کنار این مزایا از معایبی که این روش دارد میتوان به التهاب پوست، بروز جوش های زیر پوستی و همچنین سوزش پوست بعد از اصلاح اشاره کرد؛ این معایب سبب شده تا خیلی از بانوان این روش را به عنوان روشی برای اصلاح صورت کنار بگذارند و به روش های مختلفی مانند وکس صورت و شیو کردن روی بیاورند.

بهترین روش اصلاح صورت

اصلاح صورت با کمک کرم های موبر

کرم های موبر را می توان جز بهترین روش ها برای اصلاح موهای زائد صورت دانست؛ چرا که فرمولاسیون این کرم ها انواع پوست را در نظر گرفتند و کار اصلاح صورت با انواع مدل های پوستی حساس تا مستعد جوش را به طور کلی آسان کردند؛ محصولات موبر در انواع مختلف و برند های متعددی در بازار موجود هستند که شما می توانید بر حسب پوست خود آنها را خریداری کنید.

محصولات موبر دارای ترکیبات شیمیایی هستند که با قرار گرفتن بر روی پوست سبب تضعیف موهای زائد می شوند و موجب جدا شدن موهای زائد از سطح پوست می شوند، برخی از این کرم ها با استفاده از رطوبت رسان هایی که در فرمولاسیون خود دارند، باعث می شوند تا پوست شما بعد از اصلاح لطافت دو چندانی داشته باشد‌.

از معایبی که این مدل کرم ها دارند، می توان به سوزش و التهاب پوست بعد از اصلاح اشاره کرد، به همین خاطر پیشنهاد می شود برای اطمینان از عدم حساسیت به کرم های موبر آنها را در قسمتی از پوست بازو و دست خود امتحان کنید و در صورت عدم بروز حساسیت از آنها استفاده کنید‌. از مزایایی روش اصلاح صورت با کرم موبر دارد می توان به کندی رشد مو اشاره کرد.

اصلاح صورت با روش لیزر

لیزر یکی از روش های موثر در اصلاح صورت می باشد که تاثیر و دوام آن به نسبت روش های دیگر اصلاح صورت بیشتر است، فولیکول های موهای زائد به وسیله ی لیزر از بین می روند و رفته رفته به نسبت رنگ و ضخامت موهای زائد، روند کاهش رشد مو کمتر خواهد شد.

از معایب این روش می توان به هزینه ی بالای آن به نسبت باقی روش های اصلاح صورت اشاره کرد اما به همان نسبت نیز اثر گذاری بهتری خواهد داشت.

نکته ای که مراجعه کنندگان جهت انجام لیزر موهای زائد باید دقت داشته باشند، تثبیت فرآیند لیزر و تعداد جلسات آن می باشد‌، برای اینکه لیزر موهای صورت شما موثر باشد باید چندین جلسه آن را تکرار کنید.

اگر به دنبال یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد هستید و قصد انجام لیزر برای اصلاح موهای زائد را دارید، شما می توانید سالن های زیبایی های مجرب در زمینه لیزر و دارای خدمات لیزر صورت را در سایت رویاشو مشاهده کنید.

اصلاح صورت به روش الکترولیز

روش الکترولیز از روش های از بین بردن دائمی موهای صورت است که کمتر کسی تا به حال برای انجام این خدمات اقدام کرده است، در این روش با تاباندن گرمای متمرکز شده به فولیکول مو، رشد آن مختل خواهد شد؛ در این روش دیگر موهای زائد رشد نخواهد کرد و به صورت دائم فولیکول مو از بین خواهد رفت، انجام این روش جهت اصلاح صورت بسته به نوع پوست و ضخامت موی صورت می تواند متفاوت باشد.

اصلاح صورت به روش الکترولیز برای افرادی مناسب است که به علت نازک بودن ضخامت موهای صورت خود، از روش لیزر جواب نگرفتند.

اصلاح صورت با کرم های بی رنگ کننده و دکلره ی صورت

اگر پوست شما به قدری حساس شده که روش های اصلاح صورت بر روی پوست شما نتیجه ی مطلوبی ندارد، می توانید از کرم ها و محلول های بی رنگ کننده ی مو استفاده کنید‌، این روش می تواند شما را از دردسر های مختلف جهت اصلاح صورت و التهاب های پوستی نجات دهد!

پس اگر پوستی حساس دارید که به هیچ یک از روش های ذکر شده بالا قادر به اصلاح آن نیستید، پیشنهاد می کنیم از کرم های بی رنگ کننده ی موهای زائد پوست و یا محلول های دکلره برای اصلاح آن استفاده کنید. نکته ای که باید برای اصلاح پوست صورت به این روش رعایت کنید، استفاده از کرم هایی است که ترکیبات هیدروژن پراکسید را در خود دارند تا از التهاب پوست جلوگیری کنند.

روش های اصلاح صورت در رویاشو

در این وبلاگ از رویاشو با انواع روش های اصلاح پوست آشنا شدید، شما می توانید با در نظر گرفتن نوع پوست و شرایط پوستی خود، سریع ترین روش را انتخاب کنید و همچنین برای اطلاع از سالن های زیبایی حرفه ای به سایت رویاشو سری بزنید؛ با توجه به این که امروزه جهت عدم التهاب پوست و بروز آکنه، برای اصلاح موهای صورت همگی از لیزر استفاده می کنند می توانید سالن های زیبایی مطرح در این زمینه را در سایت رویاشو مشاهده کنید.

نظرتان را بنویسید
یخ درمانی صورت

یخ درمانی صورت

طبق گفته متخصصان زیبایی، استفاده از یخ میتواند تاثیر بسزایی در شفافیت و سلامت پوست داشته باشد.

بهترین روش برای اصلاح صورت

بهترین روش برای اصلاح صورت

در میان روش های اصلاح و شیو صورت، روش هایی هستند که میتوانند آسیب کمتری به پوست شما زده و در برخی موارد حتی برای پوست شما مفید نیز باشند.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب ازجمله موارد ضروری است که حتما باید در سبد خرید شما قرار گیرد.

نکات مهم آماده سازی پوست قبل از آرایش را بدانید

نکات مهم آماده سازی پوست قبل از آرایش را بدانید

آماده سازی پوست قبل از آرایش نکات خاصی وجود دارد که شما باید برای آماده سازی پوست قبل از آرایش به این نکات توجه نمایید؛ چراکه آرایش زمانی می‌تواند یک‌دست برروی پوست خود را نشان دهد که پوست شما زیر سازی مناسبی داشته باشد و یک زیرسازی مناسب صددرصد باید طبق اصول و روش‌های خاصی انجام پذیرد. به همین دلیل توصیه ما به شما عزیزان این است که مراحل خاصی را برای آماده سازی پوست خود قبل از انجام آرا

نکات مراقبت از پوست

نکات مراقبت از پوست

مراقبت از پوست همه خانم ها به داشتن پوستی مانند حریر علاقه دارند لازم به ذکر است که همه خانم ها راه دست آن را بلد نیستند. داشتن پوستی نرم و لطیف بسیار جذابه و یک حس اعتماد به نفس به هر شخص می دهد و مهم تر از آن مراقبت از پوست است همه افراد این موضوع را دوست دارند و میخواهید راه این موضوع را بلد باشند