صفحه اصلی>بلاگ>نکات آرایشی>انواع آرایش عروس
نکات آرایشی1650۱۴۰۲/۱۱/۲
انواع آرایش عروس

انواع آرایش عروس

جشن عروسی هر بانویی، مهم ترین شبی است که دوست دارد در طول آن به اوج زیبایی و درخشندگی خود برسد و این زیبایی تنها با یک میکاپ متناسب با چهره ی فرد، تکمیل خواهد شد؛ این موضوع که میکاپ عروسی شما خاص، منحصر به فرد و متناسب با چهره ی شما باشد، نیازمند انتخاب یک میکاپ خوب و شیک است! چرا که شما این روز خاص را با عکس ها و ودیوهای مختلف یادآوری خواهید کرد و اینکه یک میکاپ متناسب با مد روز انتخاب کنید، گزینه ی مناسبی نخواهد بود. در این مقاله از رویاشو با ما همراه شوید تا انواع سبک میکاپ عروس با توجه به فرم صورت را به شما معرفی کنیم.

آرایش عروس

میکاپ در واقع همان آرایش چهره با توجه به تکنیک های گریم، فرم صورت و تناسبات آن می باشد؛ این لاین آرایشی پرطرفدار نیازمند صرف مهارت و تجربه ی بالایی در استفاده از متریال و انجام انواع تکنیک های صورت بوده و میکاپ عروس از آن دسته از لاین هایی است که تنها افرادی با مهارت های بالا در این زمینه قادر به انجام آن هستند و سپردن این نوع از میکاپ به افراد کم تجربه سبب ریختن آرایش و یا بد شدن تکنیک های آن خواهد شد.

از آنجایی که فرم های چهره در انواع گوناگونی وجود دارد، این لاین آرایشی دارای انواع بسیاری است که با توجه به علایق فرد و تناسبات چهره انجام می شود.

انواع آرایش عروس

میکاپ های عروس، دارای سبک های متفاوتی هستند که نوع آرایش، تفاوت مدل و صورت چهره های افراد، غلظت و شدت رنگ های به کار رفته در انواع این سبک ها آنها را از یکدیگر متفاوت ساخته است و در انواع مدل های میکاپ سعی بر رفع عیب های چهره متناسب با هماهنگی مدل صورت و سلیقه ی مشتری شود؛ شناخت انواع مدل آرایش عروس میتوان کمک شایانی در زمان انتخاب بهترین سالن زیبایی به شما کند، به همین جهت در ادامه به بررسی انواع این مدل های میکاپ میپردازیم.

میکاپ لایت عروس (light makeup)

مدل میکاپ لایت، در سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده، این سبک از میکاپ با باب شدن میکاپ های مینیمال، طرفداران خاص خود را جذب کرد و طولی نکشید که مورد پسند همه ی افراد به خصوص عروس های شیک پسند قرار گرفت؛ از علتی که به این میکاپ، لایت گفته می شود می توان به تکنیک های اجرای آن اشاره کرد.

موضوعی که سبک میکاپ لایت بر خلاف دیگر سبک های میکاپ عروس دارد، شدت و غلظت کم این مدل رنگ ها می باشد که باعث می شود تا فینیش لوکی بسیار طبیعی در آخر کار به صورت شما بدهد. رعایت تعادل در رنگ های سرد و گرم متناسب با تناژ پوستی از مهم ترین اصولی است که در میکاپ های لایت انجام می شود.

میکاپ های لایت دارای تکنیک های مختلفی مانند تکنیک آرایشی شرقی است که مختص افراد مینیمال پسند می باشد، چرا که همه ی افراد آرایش های غلیظ و دراماتیک را برای روز عروسی و مجالس خود دوست ندارند، به همین خاطر آرایش لایت با برجسته کردن زیبایی طبیعی و استفاده از رنگ های متناسب با تناژ پوستی این افراد، می تواند باعث شود تا صورت فرد بسیار زیبا و شاداب نمایان شود.

اگر شما نیز علاقه مند به میکاپ های طبیعی و سبک مینیمال هستید، انتخاب میکاپ لایت می تواند سبب شیک به نظر رسیدن دو چندان شما شود و در عین برجسته نشان دادن زیبایی های شما، سبب عدم انحراف از ویژگی های طبیعی شما می شود‌. در سالن های زیبایی سعادت آباد میتوانید آرایش لایت عروس را به زیباترین شکل خود داشته باشید.

آرایش لایت عروس

شاخصه های میکاپ لایت عروس

ازجمله اصلی ترین شاخصه های میکاپ لایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد که این نوع آرایش را از دیگر انواع آرایش متمایز میکند:

  • استفاده از رنگ های نود و متناسب با تناژ پوست
  • کانتور طبیعی بدون استفاده از برونزر
  • محو و بلند کردن طبیعی سایه ها و خطوط

میکاپ مدیوم عروس (medium makeup)

میکاپ مدیوم را می توان از پرطرفدار ترین انواع میکاپ عروس دانست چرا که همه ی افراد در انتخاب های خود، این میکاپ را از دست نمی دهند، موضوعی که سبک میکاپ مدیوم را از دیگر سبک ها متمایز میکند، اعتدال این نوع آرایش در استفاده از رنگ های آرایشی است، به طوری که نه چندان میکاپ شما طبیعی جلوه می کند و نه سنگین و غلیظ به نظر می رسد.

در سبک آرایشی مدیوم از تناژ رنگ های هلویی، نود، رزگلد، بژ و قهوه ای استفاده می شود و رنگ های استفاده شده در این نوع میکاپ از سبک لایت، پیگمیشن بالاتری دارند. از دیگر اصول این سبک میکاپ عروس می توان به تکنیک کانتورینگ اشاره کرد که با ایجاد سایه های تیره و روشن بر روی صورت سبب ایجاد بعد و برجستگی های صورت خواهد شد، تکنیک کانتورینگ مورد استفاده در سبک آرایشی مدیوم از تکنیک لایت واضح تر انجام می شود.

در میکاپ های مدیوم به هیچ عنوان از سایه های خطی و کات کریس استفاده نمی شود، بلکه سعی بر محو و بلند کردن حداکثری مدل های سایه ی این میکاپ است، به طوری که حد فاصل تفاوت رنگ سایه ها به طور معمول با یک سایه ی رنگ پوست گرفته می شود و خطوط بین آن محو خواهد شد.

آرایش مدیوم عروس

شاخص های میکاپ مدیوم

اما میرسیم به تفاوت میکاپ مدیوم با دیگر انواع میکاپ عروس:

  • توجه و برجسته کردن ویژگی های طبیعی فرم صورت
  • کانتورینگ طبیعی متناسب با مدل میکاپ
  • استفاده از رنگ های طبیعی و نود

میکاپ کلاسیک برای عروس (classic makeup)

میکاپ کلاسیک را می توان جز مدل های آرایشی شیکی دانست که هیچگاه از مد نمی افتد و در کل دنیا طرفداران خاص خود را دارد. هنگامی که از میکاپ کلاسیک صحبت می کنیم، به یاد فیلم های کلاسیک هالیوودی می افتیم که بازیگران زن در عین سادگی، زیبایی مختص خود را در آرایش خود نمایان می کردند؛ در میکاپ های کلاسیک خط چشم های وینگ یا بالدار حرف اول را می زند، این میکاپ با رنگ رژ غالب به حد اعلای خود می رسد!

میکاپ کلاسیک دارای تکنیک های متفاوتی است که توسط میکاپ کاران حرفه ای بر روی صورت عروس ها انجام می شود و افراد شیک پسند می توانند این گزینه را جز میکاپ های عروسی خود در نظر داشته باشند، نکته ای که در این میکاپ بیشتر از انواع میکاپ های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از قاعده تناسب است، به این صورت که اگر در چشم ها از آرایش غلیظ بکار می رود، باید در آرایش دیگر اجزای صورت از رنگ های ملایم استفاده شود و همچنین خط چشم های گرافیکی را می توان از پررنگ ترین شاخصه های این مدل میکاپ دانست.

شاخص های میکاپ کلاسیک عروس

برخی از شاخص هایی که آرایش عروس کلاسیک را از دیگر انواع آرایش متمایز میکند عبارت است از:

  • استفاده از خط چشم های گرافیکی و بالدار
  • آرایش بولد لب ها و استفاده از رژ لب هایی با رنگ غالب
  • متناسب بودن آرایش به گونه ای که آرایش اجزای صورت سنگینی نکند.

میکاپ هندی برای عروس (indian style makeup)

این مدل آرایش مختص افرادی است که قصد دارند آرایشی خاص و به یاد ماندنی را برای روز عروسی خود انتخاب کنند، سبک میکاپ هندی را می توان از خاص ترین و جذاب ترین سبک های آرایشی عروس برای روز عروسی دانست که توسط میکاپ آرتیست های حرفه ای انجام می شود. در این سبک از میکاپ عروس، با استفاده از کرم پودر روشن و براق، میکاپ وت بر روی پوست انجام می شود و آرایش چشم ها به صورت غلیظ با سایه های کات دار بر روی صورت اجرا می شود. عمق بخشیدن به واسطه ی سایه های رنگی و یا تکنیک های سایه ی خطی برای چشمان، در این میکاپ از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل در اکثر مواقع این میکاپ دارای آرایش چشم اسموکی است و با استفاده از مداد چشم مشکی داخل چشم مداد کشیده می شود که جلوه ی بسیاری را به میکاپ عروس می بخشد.

میکاپ هندی عروس

دقت کنید که همه ی جزئیات در این نوع از میکاپ عروس باید به حد خود برسد و همه چیز در رابطه با میکاپ هندی، پرزرق و برق است، از رنگ های استفاده شده در سایه ها تا اکسسوری هایی که در کنار میکاپ بر روی صورت استفاده می شوند.

اگر اهل ریسک کردن هستید و دوست دارید روز عروسی تان، همه ی حضار محو زیبایی میکاپ شما شوند، انتخاب میکاپ سبک هندی می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد!

شاخص های میکاپ هندی عروس

یکی از تکنیک های آرایشی که تنها مختص به میکاپ هندی است، ایجاد نوارهای رنگی بدون بلند کردن و محو کردن خطوط کانتورینگ است، برای اینکار باید سایه های مورد نظر با تناژ رنگی پوست و سلیقه ی مشتری بین چشم و گونه به صورت افقی اجرا کنید؛ با توجه به اینکه توجه میکاپ هندی بر آرایش چشم ها بیشتر از باقی اجزای صورت است، برای آرایش لب ها در میکاپ هندی کافیست از یک لیپ گلاس براق یا شاین استفاده شود، تا زیبایی این میکاپ را به حد اعلا برساند. ازجمله دیگر تفاوت های آرایش عروس هندی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از سایه های خطی و ژورنالی
  • مداد کشیدن در لایه ی داخلی چشم
  • ایجاد نوار های رنگی برای کانتور بدون محو کردن آنها

میکاپ شرقی عروس (Eastern makeup)

در دهه های اخیر، شاهد ترند شدن و فراگیر شدن این مدل میکاپ در اکثر فیلم ها و مجالس بودیم که توسط سلبریتی های مختلف اجرا می شد، با زیاد شدن طرفداران این سبک از میکاپ، در سال ۲۰۱۷ ظهور سبک میکاپ شرقی در عرصه میکاپ عروس اتفاق افتاد و تا به حال، این نوع از میکاپ عروس انتخاب خیلی از افراد شیک پسند و مینیمالیست می باشد.

در سال اخیر این سبک از میکاپ با استفاده از تکنیک مونوکروم اجرا می شود، به این شکل که آرایش تک رنگ و استفاده از یک تناژ رنگی برای آرایش چشم ها، گونه ها و کانتورینگ صورت انجام می شود و هیچ رنگ بولدی برای میکاپ چشم ها و یا لب ها انتخاب نمی شود؛ به همین خاطر فینیش لوکی که این مدل میکاپ بر روی صورت باقی می گذارد ممکن است کمی بی روح به نظر برسد، اما خیلی از افراد علاقه مند به انتخاب این سبک از میکاپ های عروس هستند، چرا که هیچگاه قدیمی و دمده نخواهد شد؛ پس انتخاب مناسبی برای افرادی ست که علاقه به میکاپ ساده دارند.

میکاپ شرقی عروس

شاخص میکاپ شرقی عروس

میکاپ شرقی را میتوان یکی از رایج ترین انواع میکاپ عروس دانست که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است:

  • استفاده از یک تناژ رنگی برای کل آرایش صورت
  • اجرای خطوط محو شده برای آرایش چشم
  • عدم استفاده از یک رنگ بولد

میکاپ کره ای عروس (korean style makeup)

این میکاپ عروس، دارای طرفداران بسیاری است؛ چرا که جلوه ای فوق العاده طبیعی بر روی صورت ایجاد میکند‌. میکاپ سبک کره ای مانند میکاپ سبک شرقی ساده است و زیر دسته میکاپ های لایت قرار می گیرد؛ در این مدل میکاپ از کرم پودر های روشن بسته به نوع تناژ پوستی فرد استفاده می شود، کانتورینگ صورت در این سبک از میکاپ عروس، بسیار محو و با استفاده از یک رنگ کانتور سرد درجه روشن انجام می شود؛ تکنیک اجرای پوست در این مدل میکاپ مات می باشد و از هیچ گونه هایلایتر براقی در میکاپ های کره ای خبری نیست.

برخلاف میکاپ های عروس به سبک اسموکی یا مدیوم، در میکاپ های کره ای، از کانتورینگ استفاده نمی شود و سعی بر این است که صورت فرد جلوه ی زیبایی طبیعی خود را حفظ کند، به همین خاطر از تینت های صورتی و رژگونه ها با رنگ های طبیعی متناسب با تناژ پوستی استفاده می شود. آرایش ابروها در میکاپ کره ای برخلاف میکاپ های مدیوم، بدون هاشور انجام می شود و از یک مداد با رنگ روشن برای پر کردن ابروها استفاده می شود.

میکاپ چشم ها بیشتر بر روی سایه های روشن مانور دارد و از یک خط چشم نازک نیز برای پر کردن بن مژه استفاده می شود. برخلاف آرایش لایتی که در تمام صورت در این سبک از میکاپ وجود دارد، آرایش لب ها بولد تر است و از رنگ های صورتی، قرمز و یا بژ بسته به سلیقه ی فرد استفاده می شود تا به صورت جلوه ای خاص بدهد، رژ لب ها در سبک میکاپ کره ای براق و شاینی هستند.

شاخص های میکاپ کره ای عروس

آرایش کره ای عروس یکی از انواع آرایش است که میتوان ساده ترین نوع میکاپ عروس را برای این نوع آرایش در نظر داشت:

  • استفاده از رژگونه های رنگ صورتی و روشن
  • آرایش لب بولد و براق
  • پوست بدون کانتور و برنزر

میکاپ عربی و خلیجی عروس (arabian makeup)

سبک میکاپ خلیجی، به طور معمول دارای تناژ غلظت بالایی است و سنگینی میکاپ بر روی دو بخش چشم ها و گونه ها می باشد که به این سبک از میکاپ، جلوه ای خاص می دهد.

سبک میکاپ خلیجی باید به گونه ای باشد که به خوبی برجستگی های گونه و پلک را نمایان کند به همین خاطر از تکنیک های کانتور به صورت برجسته و همچنین سایه های خطی بر روی چشم ها استفاده می شود. میکاپ های عربی و سبک خلیجی در دهه های ۸۰ دارای طیف طرفداران بسیاری بود، اما در حال حاضر، این سبک از میکاپ جز آرایش های ژورنالی محسوب می شود.

این مدل از میکاپ عروس را می توان جز دسته میکاپ های اسموکی در نظر گرفت چرا که تکنیک های مشابهی با این سبک از میکاپ دارد و مانند میکاپ های مدل اسموکی مشخصه های آرایش خلیجی، مانورو بر روی چشم ها می باشد؛ دقت داشته باشید که در این سبک میکاپ رنگ های شرابی، طیف نود، قهوه ای، بنفش و در کل رنگ های طیف گرم و با حرارت بالا از الویت بیشتری به نسبت باقی رنگ ها برای استفاده برخوردارند.

شاخص میکاپ عربی عروس

میکاپ های عربی یکی از غلیط ترین انواع آرایش هستند ه بیشتر روی چشم فوکس میکنند؛ ازجمله شاخص هایی که میکاپ عروس عربی را از دیگر میکاپ ها متمایز میکند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از برنزر در تکنیک های کانتورینگ
  • آرایش چشم چند لایه و مژه گذاری
  • استفاده از رنگ هایی با پیگمنت بالا

میکاپ هالیوودی عروس (hollywood makeup)

میکاپ های هالیوودی دارای تکنیک های بسیاری هستند اما تمرکز این مدل از میکاپ بیشتر بر روی رفع نواقص چهره و همچنین سادگی بیشتر در استفاده از رنگ های آرایشی است، به طور معمول در میکاپ های هالیوودی سعی بر متعادل سازی چهره و ایجاد جلوه ی طبیعی در میکاپ است، همچنین در این مدل میکاپ از رنگ های طبیعی در کنار رنگ های غالب استفاده می شود به این صورت که اگر در سایه ها از رنگ های ساده و کرمی استفاده شود، برای آرایش لب ها از یک رژ لب با رنگ غالب قرمز استفاده می شود.

شاخص میکاپ هالیوودی عروس

میکاپ هالیوودی را میتوان یکی از انواع میکاپ های شیک دانست که گزینه مناسبی برای مراسم عروسی میباشد:

  • استفاده از رنگ های طبیعی در میکاپ
  • ایجاد تناسب در چهره
  • کاور و پوشانندگی پایین کرم ها و سایه در اجرای میکاپ

میکاپ اسموکی عروس (smoky makeup)

میکاپ های اسموکی به میکاپ هایی تلقی می شوند که سایه هایی با طیف رنگی قهوه ای تا مشکی دارند، این میکاپ ها در انواع مدل های مختلف انجام می شوند و یکی از پرطرفدار ترین سبک های میکاپ برای عروسان ایرانی است که طرفداران بسیاری را مجذوب خود کرده است، این میکاپ با اجرای تکنیک پوست مخملی انجام می شود و در پوست ظاهری مات را ایجاد می کند، از مهم ترین شاخصه ی این نوع از میکاپ توجه به میکاپ چشم و کانتورینگ متناسب با فرم صورت است‌.

شاخص میکاپ اسموکی عروس

ازجمله شاخص های میکاپ اسموکی عروس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای سایه با رنگ های طیف مشکی
  • استفاده از کانتورینگ و برنزر در بعد سازی و گریم چهره
  • استفاده از چسب لیفت برای بالا بردن گوشه های خارجی چشم

معرفی میکاپ های مختلف عروس در رویاشو

در این وبلاگ از رویاشو به شما همراهان گرامی تمامی مدل های میکاپ رایج در حال حاضر را با بررسی شاخصه های آنها معرفی کردیم و به این موضوع که کدام میکاپ‌ می تواند با سلیقه ی شما متناسب باشد پرداختیم، شما می توانید قبل از اقدام برای انتخاب میکاپ خود، این مقاله را مطالعه فرمایید و تمامی نکات آن را بر حسب سلیقه ی خود بسنجید! سایت رویاشو بستری مطمئن برای معرفی انواع خدمات زیبایی و جستجوی آنها برای شماست.

۱۰ تا از زیباترین و ترند ترین میکاپ های عروس را در سایت رویاشو ببینید!

نظرتان را بنویسید
سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها
۱۴۰۳/۱/۱۷

سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها

سالن های زیبایی شهرک گلستان زیاد و متنوع هستند و بانوان، خانم ها و دختران می توانند از تمامی خدمات زیبایی و آرایشی مثل میکاپ صورت، آرایش عروس ، تتو ، پاک کردن تتو

آشنایی با انواع فرم صورت
۱۴۰۳/۱/۱۷

آشنایی با انواع فرم صورت

با شناخت فرم صورت خود میتوانید نوع میکاپ، فرم ابرو و تمام موارد زیبایی را خیلی اصولی تر و زبیاتر انجام دهید.

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته
۱۴۰۳/۱/۱۷

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته، ممکن است شما را دچار بیماری های پوستی کند.

انواع آرایش عروس
۱۴۰۳/۱/۱۷

انواع آرایش عروس

آرایش عروس یکی از مهم ترین المان هایی است که در مراسم عروسی حائز اهمیت میباشد.

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی
۱۴۰۳/۱/۱۷

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی در سال های اخیر کدام برندها بوند؟ کیفیت کدام برند ها بالاتر بوده است؟