یخ درمانی صورت

یخ درمانی صورت

روش صحیح یخ درمانی برای صورت

اگر اهل گشت و گذار در شبکه های مجازی باشید، حتما تا به حال ویدئوهای فیشیال یخ و یا استفاده از ماسک های یخی بر روی صورت را مشاهده کرده و از تاثیرات فوق العاده ی آن بر روی درخشش و بستن منافذ پوست شنیده اید!

در واقع این روش یکی از روش های رایج میان کره ای ها برای داشتن پوست های شفاف و عروسکی است؛ همانطور که میدانید روتین پوستی کره ای ها به جهت داشتن پوست هایی شفاف و آیینه ای معروف میباشد؛ ماسک های یخی نیز یکی از روتین های پوستی کره ای بشمار میرود. اما آیا استفاده از این ماسک به همان میزانی که پوست های کره ای ها شفاف است، می تواند بر روی بستن منافذ باز پوست ما نیز تاثیر گذار باشد؟

این سوال، پرسش پرتکراری است که در این وبلاگ از رویاشو قصد داریم به آن پاسخ دهیم، پس اگر شما هم طرفدار روتین پوستی کره ای و آشنایی با ماسکی شگفت انگیز هستید تا انتهای این وبلاگ با ما همراه باشید تا تهیه و استفاده از ماسک یخ را به صورت اصولی و صحیح به شما زیباجویان گرامی آموزش دهیم.

ماسک یخ برای صورت

داشتن چین و چروک های مختلف بر روی پوست، شل شدن پوست با بالا رفتن سن همگی از مشکلاتی هستند که هر فردی می تواند تجربه کند، متاسفانه امروزه سن جراحی های پر خطری مانند لیفت پوست در ایران به ۲۵ سال رسیده است، این جراحی ها علاوه بر خطرات بالا دارای هزینه های زیادی هستند، در حالی که در کشورهای دیگر کمتر از جراحی های پر هزینه ای مانند لیفتینگ پوست صورت یا تزریق فیلر ها استفاده می شود.

کره ای ها در داشتن پوست هایی شفاف و بدون چروک معروف هستند و اکثر این افراد از جراحی برای حفظ شادابی پوست خود استفاده نمی کنند، بلکه این روتین پوستی و استفاده از ماسک های طبیعی است که پوست آنها را سفت، بدون چروک و آیینه ای می کند.

مزایا استفاده از ماسک یخ روی صورت

مزایای استفاده از ماسک یخ برای صورت

با اینکه ماسک یخ تنها چندین سال است در فیشیال پوست، ترند شده اما این ماسک سالهاست که به عنوان یک ماسک طبیعی توسط کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد؛ استفاده از ماسک یخ برای پوست صورت دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن میپردازیم.

بسته شدن منافذ پوست و کنترل چربی

همانطور که می دانید شستن پوست با آب گرم باعث باز شدن منافذ پوست و شستن پوست با آب سرد باعث می شود تا منافذ پوست به صورت موقتی بسته شوند.

ماسک یخ بر روی پوست مانند آب سرد عمل می کند و با دمایی که دارد، علاوه بر رطوبت رسانی منافذ پوست را می بندد، این امر سبب می شود تا چربی پوست کنترل شود در نتیجه پوست شما دچار آکنه و جوش های سر سیاه نخواهد شد. این امر یکی از دلایلی است که ماسک یخ به افرادی که دارای پوست چرب هستند توصیه می شود.

جلوگیری از چین و چروک شدن پوست

استفاده از ماسک یخ تا حد زیادی بر سفت شدن پوست شما تاثیر میگذارد، به همین علت استفاده ی آن برای کسانی که پوست افتاده دارند و یا پوستشان مستعد چین و چروک می باشد به عنوان یک ماسک خانگی توصیه می شود.

این ماسک تا حد زیادی می تواند از ایجاد چین و چروک بر روی پوست شما جلوگیری کند و استفاده ی منظم از آن سبب آبرسانی بیشتر پوست شما خواهد شد.

کاهش پف صورت

استفاده از فرآورده های نمکی یا شکر ممکن است صورت افراد را دچار پف کند، اگر از کسانی هستید که به علت حساسیت ها و یا رژیمی که دارید، دچار پف صورت هستید می توانید از ماسک یخ برای کاهش پف صورتتان استفاده کنید، ماسک یخ در عرض کمتر از ۵ دقیقه پف صورت شما را بهبود می بخشد.

جوانسازی پوست

ماسک یخ به علت افزایش جریان خونی که ایجاد میکند سبب جوانسازی پوست خواهد شد، از ماسک یخ به عنوان یک جوانساز بدون هزینه یاد می شود، شما می‌توانید با استفاده از این ماسک به صورت منظم سن ظاهری خود را کاهش دهید.

طریقه استفاده از ماسک یخ

برای استفاده از ماسک یخ تنها به چند تکه یخ تازه و یک عدد پارچه ی نخی تمیز احتیاج دارید.

  • در مرحله ی اول باید ابتدا از تمیزی پوست خود اطمینان حاصل کنید و پوست خود را با یک تونر تمیز کنید و سپس به صورت کامل آبکشی کنید.
  • سپس یخ را در پارچه ی نخی تمیز قرار دهید و به صورت مورب بر روی پوست به آرامی ماساژ دهید، دقت کنید که قرار دادن یخ به طور مستقیم بر روی پوست ممکن است باعث آسیب به سد دفاعی پوست شما شود.
  • بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه، بدون اینکه پوست خود را خشک کنید از کرم و آبرسان مختص با پوست خودتان استفاده کنید و با دستان تمیز آن پوست خود را ماساژ دهید تا آبرسان به خوبی جذب پوستتان شود.

به همین راحتی شما یک روتین پوستی ارزان قیمت با بالاترین میزان آبرسانی انجام دادید و برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید به طور مداوم از آن استفاده کنید.

طریقه استفاده از ماسک یخ

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک یخ

برای استفاده از ماسک یخ، باید به نکات ریزی توجه داشته باشید که میتواند تاثیر ماسک را چند برابر بهتر کند و یا نتیجه عکس دهد و سلامت پوست شما را به خطر بیندازد. در ادامه به نکات ریزی که در استفاده از ماسک یخ ممکن است تاثیر گذار باشد پرداخته ایم.

از قراردادن صورتتان به طور مستقیم داخل یک کاسه یخ خودداری کنید!

درست است که نمی توان از مزایای استفاده از ماسک یخ بر روی پوست چشم پوشی کرد اما استفاده از ماسک یخ همانطور که مزایای زیادی دارد، اگر به طور اشتباه مصرف شود ممکن است دچار آسیب به پوست شما شود، یکی از روش های استفاده ی نادرست ماسک یخی، قرار دادن صورت مستقیما در کاسه ی آب یخ می باشد که باعث بروز ضرر های بسیاری بر روی بافت پوست شما خواهد شد. قرار دادن صورت در یخ حتی ممکن است باعث فلج شدن موقتی برخی از اجرای صورت شما شود.

یخ را به طور مستقیم بر روی پوست قرار ندهید!

امروزه در برخی از شبکات اجتماعی دیده می شود که قالب یخ مستقیما بر روی پوست ماساژ داده می شود، اما اینکار به طور کلی اشتباه است و صدمات زیادی را بر پوست شما می زند که ممکن است به راحتی جبران نشود، قرار دادن یخ به طور مستقیم بر روی پوست ممکن است باعث آسیب به سد دفاعی پوست و پارگی مویرگ های سطح درمای پوست شما شود، پس از قرار دادن قالب یخ بر روی پوستتان به طور کلی خودداری کنید و از یک پارچه ی نخی برای ماساژ یخ بر روی صورت استفاده کنید.

یخ را بیش از حد بر روی پوست ماساژ ندهید!

  • ماساژ دادن بیش از حد یخ بر روی پوست ممکن است باعث بروز آکنه و یخ زدگی پوست شود.
  • زمان استفاده از ماسک یخ، بسته به خشکی یا چرب بودن پوست به ۵ نهایتا ۱۵ دقیقه می باشد.
  • از مالیدن یخ بیش از حد روی پوست خودداری کنید.
  • همیشه قبل از استفاده از ماسک یخ، مطمئن شوید که پوست صورت شما تمیز و بدون هیچگونه آرایشی است.
  • بیشتر از یک دقیقه روی یک نقطه از صورت مکث نکنید.

در استفاده یخ در نواحی حساس پوست دقت کنید!

برخی قسمت های صورت مانند نواحی چشم ها و پلک دارای پوست نازک تری به نسبت مابقی صورت هستند و در هنگام استفاده از ماسک یخ در اطراف آنها باید آرام تر عمل کنید.

جوانسازی پوست با ماسک یخ

استفاده از ماسک یخ به طور صحیح، با جریان انداختن گردش خون سبب شادابی و سلامت پوست خواهد شد، این روش یکی از روتین پوستی هایی است که از سبک زیبایی کره ای ها گرفته شده است.

درمان لب‌ های خشک و ترک خورده با ماسک یخ

علاوه بر استفاده ی یخ برای شاداب کردن پوست، می توانید از این ماسک برای درمان لب های خشک و ترک خورده نیز استفاده کنید، این ماسک سبب آبرسانی لب ها و گردش خون خواهد شد، بعد از مالش تکه یخ بر روی لب ها از یک بالم لب استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود.

ماسک یخ و درمان آکنه

ماسک یخ بهبود دهنده آکنه پوست

استفاده از ماسک یخ یکی از راه های موثر در درمان پوست دارای آکنه می باشد، مالش یخ بر روی پوست سبب کاهش منافذ باز پوست و در نتیجه کاهش تورم ها و التهاب های ناشی از پوست خواهد شد‌. استفاده از ماسک یخ به طور منظم سبب تنظیم چربی پوست خواهد شد.

استفاده از ماسک یخ در رویاشو

ماسک یخ، یک ماسک بدون هزینه اما با مزایای بسیار است که شما می توانید با استفاده از آن به صورت منظم به راحتی یک روتین پوستی مناسب را برای خود ایجاد کنید، از مزایای این ماسک علاوه بر بدون هزینه بودن، می توان به طبیعی بودن آن اشاره کرد.

استفاده از ماسک یخ در کوتاه مدت سبب کاهش علائم التهابی خواهد شد و همچنین می تواند در شفاف به نظر رسیدن بیشتر پوست شما موثر واقع شود.

پس اگر به دنبال راهی یرای بهبود وضعیت و آبرسانی پوست خود هستید، تهیه ی این ماسک می تواند بهترین گزینه برای شما باشد، در این وبلاگ از رویاشو از مزایای ماسک یخ برای صورت و همچنین نحوه ی استفاده ی صحیح آن پرداختیم، شما می توانید از این وبلاگ جهت تهیه ی ماسک صورت بهره بگیرید، همچنین در قسمت وبلاگ های سایت رویاشو می توانید اپدیت ترین مطالب مفید را در رابطه با آرایش و سلامت صورت و بدن مطالعه کنید و اطلاعات خود را در رابطه با مد های زیبایی و استایل های روزانه بالا ببرید؛ در سایت رویاشو می توانید از سالن های زیبایی مطرح شهر و خدمات آنها اطلاع کسب کنید، پس اگر به دنبال یک سالن زیبایی مطرح برای انجام خدمات زیبایی ناخن، میکاپ یا مژه میگردید، این سایت مخصوص شماست!

اگر تجربه ای در رابطه با تهیه ی ماسک یخ برای صورت داشتید، پیشنهاد می کنیم با ما در این وبلاگ در میان بگذارید.

نظرتان را بنویسید
یخ درمانی صورت

یخ درمانی صورت

طبق گفته متخصصان زیبایی، استفاده از یخ میتواند تاثیر بسزایی در شفافیت و سلامت پوست داشته باشد.

بهترین روش برای اصلاح صورت

بهترین روش برای اصلاح صورت

در میان روش های اصلاح و شیو صورت، روش هایی هستند که میتوانند آسیب کمتری به پوست شما زده و در برخی موارد حتی برای پوست شما مفید نیز باشند.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب ازجمله موارد ضروری است که حتما باید در سبد خرید شما قرار گیرد.

نکات مهم آماده سازی پوست قبل از آرایش را بدانید

نکات مهم آماده سازی پوست قبل از آرایش را بدانید

آماده سازی پوست قبل از آرایش نکات خاصی وجود دارد که شما باید برای آماده سازی پوست قبل از آرایش به این نکات توجه نمایید؛ چراکه آرایش زمانی می‌تواند یک‌دست برروی پوست خود را نشان دهد که پوست شما زیر سازی مناسبی داشته باشد و یک زیرسازی مناسب صددرصد باید طبق اصول و روش‌های خاصی انجام پذیرد. به همین دلیل توصیه ما به شما عزیزان این است که مراحل خاصی را برای آماده سازی پوست خود قبل از انجام آرا

نکات مراقبت از پوست

نکات مراقبت از پوست

مراقبت از پوست همه خانم ها به داشتن پوستی مانند حریر علاقه دارند لازم به ذکر است که همه خانم ها راه دست آن را بلد نیستند. داشتن پوستی نرم و لطیف بسیار جذابه و یک حس اعتماد به نفس به هر شخص می دهد و مهم تر از آن مراقبت از پوست است همه افراد این موضوع را دوست دارند و میخواهید راه این موضوع را بلد باشند