صفحه اصلی>وبلاگ>نکات آرایشی>بهترین روش آرایش و کانتورینگ مخصوص صورت های گرد
نکات آرایشی1220۱۴۰۲/۸/۳۰
بهترین روش آرایش و کانتورینگ مخصوص صورت های گرد

بهترین روش آرایش و کانتورینگ مخصوص صورت های گرد

یکی از زیبا ترین متد های آرایشی سال ۲۰۲۳ ، که به صورت شما می تواند جذابیت دوچندان بدهد، کانتورینگ مختص با نوع صورت شماست! کانتورینگ صورت به اصطلاح سایه زنی صورت می باشد، به طوری که شما با توجه به نوع شکل صورت خود، آرایش خود را انجام میدهید، یکی از رایج ترین فرم های صورت ، فرم های صورت گرد است که کانتورینگ و روش آرایش درست می تواند سبب جذابیت بیشتر صورت شما شود و آرایشتان را تبدیل به آرایشی دلربا کند.

به همین خاطر در این مقاله از رویاشو قصد داریم تا موارد آرایشی که سبب می شود آرایش شما با تکنیک های کانتورینگ پیش رود را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع فرم های صورت و آرایش مختص به آن

قبل از آنکه اقدام به آرایش صورت کنید، باید فرم صورت خود را به خوبی بشناسید چرا که فرم صورت شما در واقع نشانگر نواحی کانتورینگ و سبک آرایشی شماست، شناخت فرم صورت شما به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید نقص های صورتتان را بپوشانید در حالی که آرایش بدون شناخت فرم صورتتان می تواند سبب بزرگنمایی صورت شود، برای مثال اگر شما دارای صورتی با فرم کشیده هستید، آرایش ساده بدون کانتورینگ این مدل صورت می تواند سبب کشیده دیده تر شدن صورت شما شود؛ در حالی که می توانید با یک کانتور صحیح کشیدگی صورت خود را کمتر نمایان کنید.

صورت ها دارای فرم های مختلفی از جمله : فرم صورت قلبی، فرم صورت کشیده و با فرم صورت گرد هستند که یکی از متداول ترین این نوع از صورت ها، صورت های گرد هستند، اگر شماهم صورتی گرد مانند دارید این مقاله مختص به شماست.

کانتورینگ صورت های گرد

شناخت فرم صورت

فرم های صورت بسیار متنوع هستند که با توجه به عرض، طول ، زاویه و انحنای صورت این فرم ها با یکدیگر متمایز می شوند؛ فرم های صورت متنوع نوع آرایشی مختص به خود و حتی نوع اکسسوری مختص به خود را طلب می کنند،اگر شما هم علاقه به شناخت فرم صورت خود دارید و قصد دارید بدانید چه نوع آرایشی به فرم صورت شما بهتر دیده می شود، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انواع فرم صورت

در شناخت فرم صورت می توانید مواردی همچون طول، عرض، انحنا و زاویه صورت خود را معیار قرار دهید و با توجه به آنها فرم چهره تان را تشخیص دهید. در ادامه به معرفی انواع فرم های صورت می پردازیم. فرم های صورت دارای انواع مختلفی از جمله فرم صورت گرد، فرم صورت قلبی، فرم صورت مربعی، فرم صورت بیضی و کشیده و فرم صورت مستطیلی می باشند که هر کدام آرایش و کانتورینگ مختص به خود را دارند.

شناخت فرم صورت گرد

افرادی که دارای صورت های گرد هستند ، چهره ای با عرض و طول برابر دارند، این افراد دارای نسبت پیشانی و چانه ی برابر با هم هستند ، صورت های گرد غالبا دارای صورت های نسبتا پری هستند ، اگر پهنای صورت شما با کشیدگی صورتتان برابری میکند ، به احتمال زیاد دارای صورتی گرد هستید، و باید تکنیک های کانتورینگ صورت های گرد را انجام بدهید.

فرم صورت مثلثی و یا به اصطلاح قلبی

افراد دارای فرم صورت قلبی و یا مثلثی ، پیشانی های گرد تری به نسبت چانه خود دارند، عرض صورت در صورت هایی با فرم قلبی متنوع است و از سمت پیشانی به سمت چانه کم می شود.

پهنای گونه های افراد دارای صورت های مثلثی و قلبی، از قسمت پیشانی کمتر و از قسمت چانه بیشتر است؛ در کانتورینگ صورت های قلبی نکته های ساده ای را باید رعایت کرد که رعایت این نکات سبب جذاب شدن بیشتر صورت شما خواهد شد.

فرم صورت مستطیلی

این نوع فرم صورت در چهره های مردانه بیشتر دیده می شود، مدل این صورت ها به گونه ای است که کشیدگی صورت از پهنای صورت بیشتر است و به اصطلاح فرمی مثلث مانند دارد، در صورت هایی با فرم مستطیل میبینیم که طول صورت از عرض صورت بیشتر از ۳ الی ۴ سانت است، معمولا صورت های مستطیلی دارای پیشانی و یا چانه ی بلند هستند.

فرم صورت بیضی

فرم صورت بیضی در قسمت پایینی صورت و چانه دارای زاویه ای گرد مانند است، به همین خاطر با فرم صورت بیضی فرق دارد، اکثر مدل های زیبایی دارای صورت های بیضی شکل هستند زیرا این فرم صورت از فرم های صورت ایده آل هستند، افراد دارای صورت بیضی دارای قسمت چانه بلندتری نسبت به باقی اجزا صورت دارند.

فرم مربعی

فرم صورت مربعی، به صورت هایی تلقی می شود که عرض و طول یکسال با یکدیگر را دارند، اما به کلی با فرم صورت های گرد فرق دارند چرا که در قسمت های چانه و یا فک هیچ انحنا و زاویه ای را نمایان نمیکنند، فرم های صورت مربعی چندان متداول نیستند و در افراد کمی این فرم از صورت دیده می شود.

کانتورینگ و نوع آرایش صورت گرد

حالا که انواع فرم صورت را شناختید، وقت آن است به نوع آرایش کردن و کانتورینگ صورت های گرد بپردازیم، اگر صورت شما دارای فرم گرد می باشد پس در ادامه با ما در رویاشو همراه باشید تا تکنیک های کانتورینگ روز دنیا در سال ۲۰۲۳ مختص صورت گرد را به شما معرفی کنیم.

کانتورینگ صورت های گرد باید به گونه ای باشند که گردی صورت کمتر نمایان شود، برای اجرای این تکنیک کافیست بعد از زدن کرم پودر خود، کرم کانتورتان که ۲ الی ۳ درجه تیره تر از کرم پودرتان است را در قسمت بالای پیشانی، اطراف صورت و زیر چانه بزنید و با استفاده از یک براش آرایشی آن را به داخل بلند و محو کنید.

سپس بعد از زدن کرم کانتور و محو کردن آن به خوبی از یک کرم کانسیلر که یک درجه روشن تر از کرم پودرتان است در نواحی گونه ها ، پیشانی و چانه خود استفاده کنید.

این تکنیک کانتورینگ به خوبی میتواند صورت شمارا کشیده تر نشان دهد؛ در پایان می توانید از هایلایتر های پودری و یا مایع در قسمت گونه خود استفاده کنید که جلوه آرایشتان را دو چندان خواهد کرد، در ادامه به بررسی تک تک موارد آرایشی مختص با صورت های گرد می‌پردازیم.

شناسایی فرم صوتر

کرم پودر در آرایش صورت های گرد

در آرایش مختص به صورت های گرد، کرم پودر نقش بسیار مهمی را ایفا میکند، اگر از طرفداران کرم پودر های فول کاور و یا کرم پودر های دارای شاین نیستید، می توانید از بی بی کرم ها و یا سی سی کرم های رنگ پوستتان در این مرحله استفاده کنید، چرا که بی بی کرم ها ساختار سبک تری به نسبت کرم پودر های فول کاور دارند، کرم پودری که برای آرایش صورت های گرد انتخاب میکنید، بهتر از رنگ تیره تری نسبت به پوست خودتان داشته باشد، چرا که هر چه پوست تیره تر باشد، لاغر تر دیده می شود.

کانتور صورت های گرد

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، کانتور صورت های گرد باید به گونه ای انجام شود که صورت شمارا کشیده تر نشان دهد، برای اجرای این تکنیک بهتر از قسمت هایی که توپری صورت شما در آن بیشتر است را با استفاده از یک کانتور تیره تر از کرم پودرتان، کانتور کنید؛ توجه داشته باشید که این نوع کانتور باید از کرم پودر استفاده شده شما تیره تر باشد.

برخی از رژگونه ی خود برای کانتورینگ صورتشان استفاده می‌کنند، که این تکنیک یک تکنیک قدیمی ست که جلوه ی خوبی به کانتور و آرایش صورت شما نمی دهد به همین خاطر سعی کنید در کانتور صورت خود از رژگونه استفاده نکنید و به جای آن از کانتور های کرمی، پودری و استیکی برای آرایشان استفاده کنید.

از دیگر کرم های آرایشی که نباید از استفاده از آن غافل باشید، کانسیلر های مایع هستند، برای کشیده تر نشان دادن صورت های گرد بهتر است ، کانسیلر را در قسمت های پیشانی و چانه بیشتر استفاده کنید ، این کنتراست ایجاد شده سبب کشیده تر نشان دادن صورت شما خواهد شد.

اصلاح فرم ابرو در کانتورینگ صورت های گرد

اصلاح و آرایش فرم ابرو ها به گونه ای که کشیده تر دیده شود، سبب زیبا تر شدن و همچنین کشیده تر دیده صورت شما خواهد شد، کشیدن ابرو های پهن برای صورت های گرد یک اشتباه رایج آرایشی است که اکثر میکاپ کاران انجام میدهند، در صورتی که اجرای این فرم ابروها در صورت های گرد، تنها سبب خشن دیده شدن صورت شما خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر در باره آرایش فرم صورت خود با ما در رویاشو همراه باشید.

نظرتان را بنویسید
سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها
۱۴۰۳/۱/۱۷

سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها

سالن های زیبایی شهرک گلستان زیاد و متنوع هستند و بانوان، خانم ها و دختران می توانند از تمامی خدمات زیبایی و آرایشی مثل میکاپ صورت، آرایش عروس ، تتو ، پاک کردن تتو

آشنایی با انواع فرم صورت
۱۴۰۳/۱/۱۷

آشنایی با انواع فرم صورت

با شناخت فرم صورت خود میتوانید نوع میکاپ، فرم ابرو و تمام موارد زیبایی را خیلی اصولی تر و زبیاتر انجام دهید.

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته
۱۴۰۳/۱/۱۷

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته، ممکن است شما را دچار بیماری های پوستی کند.

انواع آرایش عروس
۱۴۰۳/۱/۱۷

انواع آرایش عروس

آرایش عروس یکی از مهم ترین المان هایی است که در مراسم عروسی حائز اهمیت میباشد.

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی
۱۴۰۳/۱/۱۷

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی در سال های اخیر کدام برندها بوند؟ کیفیت کدام برند ها بالاتر بوده است؟