صفحه اصلی>وبلاگ>نکات آرایشی>تفاوت گریم و میکاپ در چیست؟
نکات آرایشی3420۱۴۰۲/۱۰/۵
تفاوت گریم و میکاپ در چیست؟

تفاوت گریم و میکاپ در چیست؟

اگر قصد آرایش کردن برای یک رویداد و یا میهمانی را داشته باشید و سری به سالن های زیبایی بزنید، حتما با واژه هایی مانند میکاپ، گریم و آرایش مواجه خواهید شد که ممکن است شما را در قدم اول گیج کند؛ اینکه از سالن داران و یا میکاپ کاران در این باره سوال کنید، ممکن است آنها به خوبی پاسخگوی شما نباشند و یا با گفتن اصطلاحات مختلف شما را گیج تر کنند، از طرفی اگر با تفاوت این کارها به خوبی آشنا نباشید، ممکن است در بیان خواسته ی خود موفق نباشید، در نتیجه خدمات خود را به خوبی دریافت نکنید؛ به همین خاطر در این مقاله از رویاشو به تفاوت این خدمات با یکدیگر پرداختیم و پیشنهاد دادیم برای چه رویداد و مناسبتی هر یک را انتخاب کنید. از آنجایی که این اطلاعات حتما روزی برایتان مفید خواهد بود پس برای اطلاع از این نوع خدمات، تفاوتشان با یکدیگر و شرایط انتخاب آنها در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید!

آشنایی با گریم

قبل از هرچیزی بیایید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا گریم چیست؟ هنگامی که اسم گریم میاید، ممکن است به یاد تغییر شکل و یا استفاده از ماسک های سنگین پوستی بیوفتید، اما باید گفت که گریم تنها به تغییر چهره و یا ماسک های پوستی محدود نمی شود، بلکه این هنر بسیار گسترده تر از آرایش پوستی و یا تغییر چهره ی افراد می باشد.

هنر گریم ترکیبی از چندین هنر مختلف است که برای یادگیری آن باید زمینه های مختلفی مانند نقاشی، متریال شناسی و یا میکاپ را گذرانده باشید؛ این هنر وسیع در سینما کاربرد بسیار گسترده ای دارد که در مدل های مختلفی بر روی صحنه ی تئاتر و یا در فیلم های متفاوت استفاده می شود.

گریم سینمایی به عنوان یک گرایش پرطرفدار توسط بسیاری از اساتید این عرصه آموزش داده می شود و بیشتر جنبه ی سینمایی و فیلمیک دارد. رشته ی گریم، به نوعی انتقال احساسات و تعریف چهره ی کاراکتر با استفاده از متریال های گریم و تکنیک های آن می باشد، برای مثال هنگامی که در فیلمنامه یک مرد معرفی می شود که کاراکتر آن در زندگی شخصی اش دچار مشکلات بسیاری بوده، گریمور در اینجا با تکنیک های گریم و متریال مختلف چند چروک مختلف بر روی پیشانی فرد می گذارد؛ این گریم سبب می شود تا کاراکتر بیشتر بر روی نقش تاثیر گذار باشد.

اما هنگامی که واژه ی گریم در سالن های زیبایی به کار می رود، منظور کاملا با گریم های سینمایی متفاوت است، خدمات گریم در سالن زیبایی مرتبط با اصلاح ایرادات صورت شما با استفاده از تکنیک های میکاپ و متریال های مختلف می باشد، گریم کاملا با آرایش های غلیظ متفاوت است و شدت رنگ های میکاپ هیچ ربطی به گریم صورت ندارد.

میکاپ صورت

حال به این موضوع بپردازیم که میکاپ چیست؟ میکاپ صورت همان آرایش است که بر مبنای تکنیک های گریم و زیباسازی با استفاده از براش ها و لوازم های آرایشی متفاوتی مانند سایه چشم، رژگونه و رژ لب و ... پایه گذاری شده است؛ میکاپ دارای سبک های مختلف و مدل های اجرای بسیاری است که از انواع آن می توان به میکاپ لایت و سبک، میکاپ هالیوودی ، میکاپ لبنانی، میکاپ ایت گرل و ... اشاره کرد، این میکاپ ها بسته به مناسبتی که در نظر دارید می توانند سبک متفاوتی داشته باشند.

برای مثال اگر قصد رفتن به یک عروسی و یا یک تولد را دارید، انتخاب میکاپ لایت می تواند بهترین گزینه برای شما باشد و یا اگر قصد رفتن به یک جلسه کاری مهم، سخنرانی و یا جلسه ی دفاع دانشجویی تان را دارید، یک میکاپ روزانه سبک با آرایش چشم هالیوودی می تواند سبب جذابیت دو چندان شما شود.

میکاپ و ترفند های آن

تفاوت گریم و میکاپ

و اما تفاوت بین میکاپ و گریم در چیست؟ معمولا آرایش بسته به مد روز تغییر می کند، برای مثال هنگامی که صحبت از آرایش عروس های دهه ی ۸۰ به زبان میاید همگی یاد ابرو های نازک خطی و سایه های رنگی پشت چشم میوفتیم، که در حال حاضر اصلا باب نیست؛ اما این آرایش در آن زمان بسیار پرطرفدار و زیبا بوده است.

جای دوری هم نرویم، وقتی صحبت از آرایش های مد در اوایل دهه ی ۹۰ می شود و یا عکس های مرتبط با آن دوران را می بینیم، متوجه می شویم که اکثر بانوان ابرو های رنگ روشن و بسیار پهنی داشتند و ابرو های خود را به نوعی آرایش می کردند که پهن تر از حالت معمول به نظر برسد، در صورتی که با گذشت مدتی، این ابرو ها دیگر مد نیست و در سبک های آرایشی بکار نمی رود.

اما در گریم صورت این موضوع به طور کلی فرق دارد، در واقع در گریم، بیشتر کار کردن بر روی زوایا و اصلاح نواقص باب است و مانند میکاپ از یک آرایش پیروی نمی کند، بلکه بسته به فرم صورت هر فرد تکنیک ها متفاوت خواهد بود. در گریم صورت، گریمور یا میکاپ کار سعی می کند بر اصلاح نواقص صورت شما بپردازد و بر اساس تکنیک ها و رنگ های بکار رفته، به صورتتان بعد دهد و زیبایی صورتتان را بیشتر کند.

تفاوت در میکاپ، گریم و آرایش

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، هنگامی که میکاپ کار بر روی صورت شما آرایشی انجام‌ می دهد، این میکاپ به چهره ی شما رنگ و خطوط آرایشی اضافه می‌کند، در حالی که در تکنیک گریم، با استفاده از رنگ های نزدیک به صورت، صورت شما کانتورینگ می شود. میکاپ کار در آرایش و میکاپ شما با استفاده از سایه چشم ها و انواع مواد آرایشی، ظاهر شما را تغییر می دهد اما در گریم با استفاده از تکنیک سایه روشن و کانتورینگ، سعی در برجسته سازی زیبایی ها و رفع نواقص صورت می شود.

بر خلاف‌ میکاپ، گریم حالتی اغراق آمیز ندارد و می تواند در هر مناسبتی انجام شود، اما باید گفت که از آنجایی که مواد آرایشی گریم بسیار سنگین است، ممکن است استفاده طولانی مدت از آن، پوست صورت شما را خراب کند و یا تاثیر بدی بر روی چروک های پوستی شود و همچنین سبب ایجاد آکنه نیز شود.

تکنیک های متفاوت میکاپ و گریم

تکنیک هایی که میکاپ را از گریم متفاوت می کند! میکاپ در واقع بسیار نزدیک به آرایش است که با توجه به مدهای آرایشی و تکنیک های آن دچار تغییر می شود؛ میکاپ دارای تکنیک های مختص به خود است که هر ساله آپدیت و به روز می شود، معمولا میکاپ ها در هر فصل و مناسبت دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نوع صورت و سلیقه ی افراد می تواند متفاوت باشد.

تکنینک های متفاوت میان گریم و میکاپ

استفاده از کرم پودر

بر خلاف گریم صورت، در میکاپ از چند تناژ رنگی کرم پودر استفاده نمی شود و تنها یک کرم پودر با کاور بالا و پوشش دهی مناسب برای پوشش آکنه ها کافی می باشد، کرم پودر باید بتواند حالت طبیعی پوست را حفظ کند، نه اینکه حالتی غیر طبیعی به پوست در میکاپ بدهد؛ به همین خاطر در میکاپ محو کردن کرم پودر و اپلای کردن آن به خوبی، از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی دیگر استفاده از کرم پودر هایی با بافت متراکم اصلا توصیه نمی شود و در عوض بی بی کرم ها و کرم پودر هایی با بافت نرم در استفاده ی میکاپ ارجحیت دارند.

آرایش ابرو ها

ابرو ها در میکاپ بر خلاف آنچه که در گریم به نظر می رسد، ابرو سازی نمی شوند؛ بلکه با توجه به فرم صورت می توانند با استفاده از یک مداد ابرو و یا سایه ی ابرو پر تر کشیده شوند. اما در گریم، ابرو ها با توجه به فاصله و همچنین کشیدگی چشم ها می توانند، ابرو سازی شوند.

آرایش چشم

در میکاپ، از انواع مختلفی مداد، ریمل و مژه های مصنوعی برای آرایش چشم در نظر گرفته می شود در حالی که در گریم چشم سعی بر طبیعی کردن این آرایش بوده و شاید چسب پلک و مایع گریم تنها بر روی قسمت هایی از پلک چشم جهت تغییر دادن چشم ها و کم کردن چروک ها استفاده شود. با استفاده از سایه های رنگ پوست می توان چشم ها را کشیده تر و یا گرد تر نشان داد.

هایلایت و کانتورینگ گونه ها

از تاثیر گذار ترین قسمت های صورت که بر روی زیبایی بسیار تاثیر دارد، گونه ها می باشند، که در میکاپ و یا گریم صورت با استفاده از تکنیک های کانتورینگ و هایلایت آنها را برجسته تر نشان می دهند؛ در میکاپ رژگونه و هایلایتر ها، حالت رنگی و یا شاینی دارند که زیبایی دو چندانی به صورت می دهد. این در حالیست که در گریم، کانتورینگ به وسیله ی یک کرم پودر در درجه ی تیره تر پوستی بر روی قسمت گونه ها و خط فک اپلای می شود.

آرایش لب ها

در میکاپ و گریم از خط بالای لب برای باریک و یا عریض تر نشان دادن لب استفاده می کنند، در میکاپ صورت این رژ ها حالت رنگی دارند اما در گریم اکثرا از سایه برای آرایش لب ها استفاده می کنند.

تکنیک هایی که گریم را از میکاپ متفاوت می کند

بر خلاف میکاپ، در گریم از رنگ های زیادی استفاده نمی شود بلکه با استفاده از کرم پودر هایی در طیف رنگی پوست، باعث می شوند تا چهره بعد بگیرد و توسط تکنیک های متناسب با نوع صورت، زاویه سازی انجام شود. این تکنیک ها متشکل از تکنیک های هایلایت، لو لایت و همچنین کانتور می باشد.

در تکنیک لولایت از رنگ های تیره تر از تناژ رنگی پوست برای سایه زدن در قسمت هایی که میخوایم کمتر به چشم نیایند و حالت گودی داشته باشند استفاده می‌ کنیم و در تکنیک هایلایت، جهت برجسته تر نشان دادن قسمت هایی از صورت مانند پلک چشم، گونه، نوک بینی و یا چانه استفاده می شود.

ترفندهای گریم صورت

نحوه هایلایت کردن صورت در گریم

تکنیک کانتورینگ و هایلایت بسیار ساده است، به این صورت که در قسمت هایی که دوست دارید صورتتان بعد بیشتری داشته باشد از کرم پودری با دو درجه تیره تر از پوست استفاده کنید و در پایین و بالای آن قسمت ها، از کرم پودری با دو درجه تیره تر جهت کانتورینگ استفاده کنید.

برای مثال جهت هایلایت کردن گونه ها و برجسته نشان دادن آنها باید استخوان زیر گونه تا قسمت بیرون زدگی لبتان را کرم پودر کانتور و یا تیره تر بزنید و آن را به خوبی محو کنید، سپس در قسمت های بیرون زده مانند گونه از کرم پودر هایلایت و روشن تری استفاده کنید.

به این ترتیب شما با استفاده از تکنیک کانتورینگ و هایلایت سبب برجستگی قسمت هایی که می تواند به صورت شما بعد بدهد می شوید.

باریک و یا کوتاه کردن بینی با استفاده از تکنیک های گریم

اگر قصد دارید چهره ی شما به طور کلی ظریف به نظر برسد باید از تکنیک های گریم استفاده کنید، به این صورت که تیغه بینی تان را با استفاده از کرم هایلایت روشن کرده و کناره های آن را با استفاده از کرم کانتورینگ تیره تر کنید.

دقت کنید که بعد از اینکه از تکنیک لولایت و هایلایت استفاده می‌ کنید، به کمک یک اسفنج و یا پد آرایشی، خطوط را به خوبی محو و یک دست کنید، گریمور ها و میکاپ کاران بعد از محو سازی کرم با استفاده از یک پد، بر روی آن پودر فیکساتور استفاده می کنند تا این خطوط کمتر به چشم بیاید و بعد صورت طبیعی به نظر بیاید.

دریافت خدمات میکاپ و گریم در سالن های زیبایی

نکات مهم برای انجام خدمات گریم و میکاپ

اگر به دنبال دریافت خدمات گریم و میکاپ در سالن های زیبایی هستید، توجه به نکاتی کوچک اما مهم میتواند شمارا در این امر راهنمای کند؛ نکات ریزی که بهتر است قبل از مراجعه به سالن زیبایی توجه کنید و یا نکاتی که در هنگام یافتن سالن آرایش مناسب به دنبال آن هستید. البته میتوانید در میان سالن های زیبایی قلهک نیز آرایشگاه مد نظر خود را پیدا کنید.

در انتخاب سالن آرایشی بسیار دقت کنید!

از آنجایی که انجام گریم و میکاپ با صورت شما سرو کار دارد، مراجعه به یک سالن با میکاپ کاران مبتدی یا تقلبی ممکن است سلامتی شما را به شدت به خطر بیندازد؛ اینکه یک سالن آرایشی از کرم ها و لوازم آرایشی اورجینال استفاده می کند بسیار مهم است، پس برای سلامتی خودتان هم که شده از این موضوع سرسری نگذرید و از آنجایی که در میکاپ بحث سلامتی پوست و چشم شما مطرح است، یک سالن معتبر را جهت انجام خدمات میکاپ و گریمتان انتخاب کنید.

قبل از میکاپ و گریم، لیزر پوست و فیشیال را انجام ندهید!

از آنجایی که بعد از انجام فیشیال پوست و لیزر، نباید تا حداقل ۲۴ ساعت از هیچگونه لوازم آرایشی استفاده کنید، مهم است که قبل از میکاپ و گریم، لیزر و فیشیال پوست انجام نداده باشید، چرا که در پروسه ی گریم و میکاپ مقادیر بسیاری کرم و لوازم آرایشی بر روی پوست شما اپلای می شود و به همین دلیل اگر منافذ پوست شما باز باشد، می‌تواند موجب بروز حساسیت در پوست شما شود.

سادگی همیشه بهترین گزینه است!

هنگامی که عکس های عروسی های دهه های قبل را می بینیم، متوجه می شویم که میکاپ ها بسیار شلوغ و پر زرق و برق بوده اند، این در حالی است که آرایش های ساده هیچ گاه از مد نمیوفتد، پس برای اینکه عکس یادگاری شما هیچگاه ناخوشایند نباشد و دل شما را نزند، بهتر است از میکاپ ها و تکنیک های گریم لایت و سبکی استفاده کنید.

یک هفته قبل از انجام خدمات گریم، صورت خود را اصلاح کنید!

اصلاح صورت و شیو موهای زائد با کمک استفاده از وکس و یا روش های شیو، کمک‌ می کند تا پوست های مرده ی صورت شما از بین برود و همین امر سبب جریان خون بیشتر در پوست صورت و همچنین باز شدن منافذ پوست در نتیجه شفافیت بیشتر پوست صورت شما و خوابیدن بهتر میکاپ بر روی پوست شما خواهد شد. البته برای درمان منافذ باز پوست روش هایی وجود دارد که میتوانید نسبت به آنها اقدام کنید.

در این مقاله از رویاشو، تفاوت خدمات میکاپ و گریم را به خوبی از هم متوجه شدیم و بررسی کردیم که برای هر مناسبتی بهتر است از کدام خدمات استفاده کنید، شما نیز می توانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه ی آرایش و یادگیری نکات آرایشی با رویاشو همراه باشید.

نظرتان را بنویسید
سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها
۱۴۰۳/۱/۱۷

سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها

سالن های زیبایی شهرک گلستان زیاد و متنوع هستند و بانوان، خانم ها و دختران می توانند از تمامی خدمات زیبایی و آرایشی مثل میکاپ صورت، آرایش عروس ، تتو ، پاک کردن تتو

آشنایی با انواع فرم صورت
۱۴۰۳/۱/۱۷

آشنایی با انواع فرم صورت

با شناخت فرم صورت خود میتوانید نوع میکاپ، فرم ابرو و تمام موارد زیبایی را خیلی اصولی تر و زبیاتر انجام دهید.

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته
۱۴۰۳/۱/۱۷

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته، ممکن است شما را دچار بیماری های پوستی کند.

انواع آرایش عروس
۱۴۰۳/۱/۱۷

انواع آرایش عروس

آرایش عروس یکی از مهم ترین المان هایی است که در مراسم عروسی حائز اهمیت میباشد.

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی
۱۴۰۳/۱/۱۷

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی در سال های اخیر کدام برندها بوند؟ کیفیت کدام برند ها بالاتر بوده است؟