کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

هر آنچه باید در مورد ضد آفتاب بدانید!

اگر خواستار پوستی سالم و باطراوت هستید و هزینه و زمان زیادی صرف داشتن روتین پوستی با انواع و اقسام رطوبت رسان ها و کرم های ضد چروک می کنید، ما به شما در رویاشو محصولی را تحت عنوان یک پکیج که کل کارهای روتین پوستی شما را در یک محصول انجام می دهد پیشنهاد می کنیم و این محصول زیبایی چیزی نیست جز ضدآفتاب مناسب با نوع پوست خودتان!

درست متوجه شدید، ضد آفتاب همان پکیج کاملی است که یک روتین پوستی کامل را در خود جای داده است و متخصصان پوست تحت عنوان بمب زیبایی از آن یاد می کنند! این محصول به تنهایی قادر به تنظیم‌ PH پوست شماست و علاوه بر این از بروز لک و چروک بر روی پوستتان جلوگیری خواهد کرد؛ ضد آفتاب با رطوبت رسانی به پوست و ایجاد یک لایه ی محافظتی بر روی پوست شما، مانع دهیدراته شدن پوست خواهد شد، اما استفاده از ضد آفتاب همانقدر که فواید دارد، انتخاب، مقدار و نحوه ی استفاده ی اشتباه از آن می تواند به پوست شما آسیب برساند و مانند یک تیغ دو لبه عمل کند! اگر شما هم با استفاده از ضد آفتاب دچار مشکلاتی مانند افتادن برق و چربی بر روی پوستتان، ایجاد جوش و لکه و احساس سنگینی بر روی پوست می شوید، به احتمال زیاد یا به مقدار درستی از ضد آفتاب را بر روی پوستتان نمی زنید یا به طور کلی ضدآفتاب انتخابی شما مناسب با نوع پوستتان نیست از این رو در این وبلاگ از رویاشو به بررسی اهمیت استفاده از این کرم و نحوه ی استفاده ی درست آن پرداختیم، اگر شما هم از ضد آفتاب استفاده می کنید و این محصول جزئی از روتین پوستی شماست، تا انتهای این وبلاگ با ما همراه باشید‌.

کاربرد ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب چیست؟ ضدآفتاب یک کرم است که کاربرد اصلی آن، محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV یا همان اشعه ی ماورا بنفش است، در واقع نور خورشید همان مقدار که به بدن ما در تامین ویتامین دی کمک میکند، ما را تحت عنوان اشعه ی مضری قرار می دهد که در بلند مدت سبب ایجاد چین و چروک، لک، آسیب به سد دفاعی پوست و تغییر رنگ خواهد شد؛ خوشبختانه با گذشت سالهای اخیر و پیشرفت بسیار صنعت های آرایشی کرم های ضد آفتاب به صورت های متفاوتی مانند لوسیون، ژل و حتی پودر تولید می شوند که در انواع بی رنگ و پالت های رنگی پوستی موجود هستند و شما می توانید با توجه نوع، درجه روشنی و رنگ پوست خودتان، بهترین ضد آفتاب را تهیه کنید. قبل از اقدام به میکاپ، در مرحله آماده سازی پوست بهتر است کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید؛ در ادامه با انواع کرم ضد آفتاب، روش استفاده از ضدآفتاب و کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان آشنا خواهید شد.

انواع ضد آفتاب

هنگامی که سخن از انواع ضدآفتاب به میان می آید، ضد آفتاب هایی در انواع کرمی، لوسیون و ژل ها مطرح می شود، اما در واقع منظور تخصصی ما از انواع ضد آفتاب رنگ و یا نوع محصول آرایشی نیست، بلکه نوع مواد و فیلتر های موجود در آن است! ضد آفتاب های در دو نوع فیزیکی و شیمیایی موجود هستند که هر کدام شامل انواع متفاوتی هستند؛ در این بخش، انواع کرم ضد آفتاب را مورد بررسی قرار داده ایم.

انواع کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب در نوع فیزیکی

ضد آفتاب های فیزیکی، همانطور که از اسمشان پیداست از فیلتر های فیزیکی متفاوتی به عنوان ماده فعال تشکیل می شوند، این ضدآفتاب ها با ایجاد یک لایه ی محافظتی سپر مانند بر روی پوست سبب پراکندگی اشعه های مضر UV و در نتیجه محافظت از پوست خواهند شد؛ ضدآفتاب های فیزیکی به دلیل استفاده از مواد های معدنی اکسید روی و ماده دی اکسید تیتانیوم به ضد آفتاب معدنی نیز معروفند.

ویژگی ضدآفتاب های فیزیکی

از آنجایی که ضدآفتاب های فیزیکی مانند یک سپر محافظتی عمل می کنند، کل پوست را در برابر اشعه های طیف UVA و UVB محافظت می کنند، سبب سوزش و تحریک پوست نخواهند شد و به طور کلی برای پوست های مستعد لک و آکنه ضدآفتاب ایده آل تری محسوب می شوند، این نوع ضد آفتاب ها پیشنهاد رویاشو به افراد دارای پوست های حساس می باشد.

از دیگر ویژگی های این نوع ضد آفتاب این است که بلافاصله بعد از اپلای کردن، نیاز به زمانی برای جذب ندارد و شما می توانید در هر لحظه از آن استفاده کنید و نگران آفتاب سوختگی پوست خود نباشید.

ضد آفتاب در نوع شیمیایی

ضد آفتاب های شیمیایی همانطور که از نامشان پیداست، از ماده فعال اصلی شیمیایی تشکیل شده اند که متخصصان نیز به آنها ضد آفتاب های ارگانیک می گویند، کاربرد این نوع ضدآفتاب بر خلاف ضد آفتاب های فیزیکی که مانند یک سپر، اشعه های UV را بازتاب می دهند؛ اشعه های وارده را جذب می کند و آن را به واسطه ی ماده های تشکیل دهنده به گرمایی پراکنده در پوست تبدیل می کند.

از رایج ترین مواد تشکیل دهنده ی ضد آفتاب های شیمیایی می توان به آووبنزون و اکسی بنزون اشاره کرد، اگر میخواهید بدانید که آیا ضد آفتاب های شیمیایی مناسب استفاده برای شما هستند، باید به ویژگی ضدآفتاب های شیمیایی و نوع پوست خود به خوبی دقت کنید.

ویژگی ضدآفتاب های شیمیایی

از ویژگی های مثبتی که این نوع ضدآفتاب ها دارند می توان به اپلای راحت بر روی پوست اشاره کرد، اما از ویژگی هایی دیگر این ضد آفتاب ها که استفاده ی آن را برای افرادی با پوست های حساس، سخت کرده است! این نوع ضد آفتاب ها احتمال سوزش پوست بعد از زدن ضدآفتاب به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی جهت حفاظت بیشتر در برابر UVA و UVB را بیشتر کرده است، ضد آفتاب های شیمیایی برای جذب نیاز به زمان دارند و برای پوست های چرب توصیه نمی شود چرا که ممکن است منافذ پوست را مسدود کنند.

تفاوت ضدآفتاب های شیمیایی و فیزیکی

حتما تا اینجای این وبلاگ برای شما سوال پیش آمده که چه نوع ضدآفتابی مناسب با پوست شما است؟ در پاسخ به این سوال باید ابتدا نوع پوست خود را به خوبی شناسایی کنید، اگر پوست چرب و مستعد آکنه ای دارید و مشکل شما با زدن ضدآفتاب ایجاد جوش بر روی صورتتان است، ضدآفتاب های نوع فیزیکی می تواند گزینه ی مناسبی برای انتخاب باشد.

تفاوت عمده ای که ضد آفتاب شیمیایی و فیزیکی دارند زمان تاثیر آنهاست، ضدآفتاب های فیزیکی درست بعد از اپلای کردن تاثیر خواهند داشت اما ضد آفتاب های شیمیایی را باید حدود ۲۰ دقیقه قبل از ترک کردن خانه بر روی پوست خود اپلای کنید، یکی دیگر از تفاوت های عمده این دو نوع ضد آفتاب تمدید آنها در روز می باشد، ضدآفتاب های شیمیایی نیاز به تمدید ندارند در حالی که ضدآفتاب های فیزیکی نیاز به تمدید پس از چندین ساعت را دارند، پس اگر اهل تمدید آرایش نیستید ضد آفتاب های شیمیایی می تواند گزینه ی بهتری برای شما باشند.

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

حتما در شبکه های اجتماعی، ویدئوهایی را تحت عنوان ضرورت های استفاده از ضد آفتاب دیده اید، اما این موضوع تا چه حد صحت دارد؟ اصلا چرا باید از ضد آفتاب های مختص با پوست استفاده کنیم؟

اگر فکر میکنید تنها دلیل استفاده از ضد آفتاب، به علت جلوگیری از آفتاب سوختگی است، باید بگوییم که این تنها یک دلیل از چندین دلیلی است که ضرورت استفاد از ضد آفتاب را برای شما ایجاد می کند، در ادامه به بررسی این دلایل میپردازیم:

چرا از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید

در پوست همه ی افراد با رنگ پوستی متفاوت، ملانین وجود دارد، این عامل پوست شما را در برابر اشعه ی خورشید و آفتاب سوختگی محافظت می کند، اما ملانین ها در برابر اشعه های مضر در برابر پوست حفاظتی ندارند، به همین خاطر استفاده از کرم های ضد آفتاب برای حفاظت از پوست ضرورت بسیار دارد.

همانطور که در این وبلاگ به آن اشاره کردیم، کاربرد اصلی ضد آفتاب را می توان محافظت چندین منظوره از پوست دانست، در واقع ضد آفتاب مانند یک لایه ی محافظتی بر روی پوست عمل می کند و از آسیب های سلولی پدست جلو گیری خواهند کرد.

کاهش ابتدا به سرطان پوست

استفاده روزانه از ضد آفتاب برای افرادی که به واسطه ی زندگی روزمره و یا کارشان در معرض نور خورشید هستند، ضروری است اما این موضوع دلیل بر این نیست که افرادی که در محیط های بسته قرار میگیرند، نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارند، در واقع حتی زمانیکه، هوای موجود ابری باشد احتمال آفتاب سوختگی وجود دارد! پس استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص به فصل تابستان نبوده و در چهار فصل باید از ضد آفتاب استفاده کنید. به این دلیل که خورشید در طول روز در حال تابش است و هیچ گونه فیلتری جهت جلوگیری از اشعه های مضر آن وجود نخواهد داشت، اما با استفاده از ضد آفتاب، چه در زمان قرار گرفتن در نور خورشید و چه در سایه می توانید از تابش این اشعه های مضر به پوست جلوگیری کنید.

جلوگیری و کاهش روند پیری پوست در مواجه با نور خورشید

اگر خوب به پوست افرادی که در مواجهه با نور آفتاب و فضاهای بیرونی مشغول به کار هستند، توجه کنید متوجه خواهید شد که یکی از علل های مهم پیری زودرس قرار گیری در معرض نور آفتاب خواهد بود؛ اما ضد آفتاب باعث جلوگیری و کاهش روند پیری و علائم مرتبط با آن مانند ایجاد چین و چروک خواهد شد.

معیار های یک ضدآفتاب خوب

چه آقایون و چه بانوان، همگی ما یک ضد آفتاب برای استفاده در مواقع مختلف داریم، اما اینکه این ضد آفتاب اثر بخشی دلخواه ما را خواهد داشت، در واقع به چندین معیار بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم، این معیار ها همگی شامل یک ضد آفتاب مناسب با انواع پوست هستند که پس از شناسایی نوع پوست خود میتوانید این معیارها را در هنگام انتخاب ضد آفتاب مناسب مورد بررسی قرار دهید.

معیارهای انتخاب کرم ضد آفتاب

داشتن SPF

اس پی اف ضد آفتاب نمادی است که حتما بر روی کرم ضد آفتاب خود با درج یک عدد مشاهده کرده اید، در واقع این کلمه ی مخفف به معنی فاکتور محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه ی خورشید و اشعه های UVA و UVB می باشد که سبب پیری و آفتاب سوختگی در پوست خواهد شد؛ ضد آفتاب های دارای SPF بالا برای محافظت پوست در برابر اشعه های خورشید موثر ترند.

داشتن برچسب "طیف وسیع" یا broad-spectrum بر روی ضد آفتاب کرم های ضد آفتاب با طیف گسترده در واقع نوعی ضد آفتاب هستند که مانع آسیب اشعه های مضر خورشید به پوست می شوند، این نوع ضد آفتاب ها طیف وسیعی از اشعه های ماورا بنفش مانند UVA و UVB را پوشش می دهند و مانند یک سپر محافظتی بر روی پوست عمل می کنند.

عبارت PA بر روی محصولات ضد آفتاب

احتمالا عبارت PA را بر روی برخی از ضد آفتاب ها دیده اید، این عبارت نشانگر میزان محافظت ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه های UVA می باشد که هر چه تعداد پلاس های آن بیشتر باشد، محافظت بیشتری را در برابر پوست خواهد داشت؛ استفاده از ضد آفتاب هایی با حداقل ۲ عدد پلاس می تواند حفاظت مطلوبی را از پوست شما در برابر اشعه های مضر خواهد داشت.

کرم ضد آفتاب فاقد پارابن

یکی از عواملی که نشان دهنده ی یک ضد آفتاب مناسب است، فاقد پارابن بودن آن است، پارابن ماده ای شیمیایی است که در دسته بندی مواد نگهدارنده می باشد، با اینکه این ماده ی شیمیایی از رشد میکروب در فرآورده ها جلوگیری میکند، اما برای پوست مضر می باشد؛ به همین خاطر استفاده از ضدآفتاب هایی که بجای استفاده از پارابن از مواد نگهدارنده ی مناسبی استفاده شده باشد، اثر بخشی بهتری بر روی پوست دارند.

روش صحیح استفاده از ضدآفتاب

عوامل مهمی در روش اپلای کردن ضد آفتاب موثر هستند، میزان استفاده و نحوه ی تمدید ضد آفتاب اگر به درستی انجام شود نه تنها باعث چربی پوست شما نخواهد شد بلکه نتیجه ی فوق العاده ای در شادابی و صافی پوست شما خواهد داشت، اگر با مشکلاتی مانند ایجاد آکنه در هنگام استفاده از ضد آفتاب و یا آفتاب سوختگی مواجه می شوید به احتمال زیاد ضد آفتاب و روش استفاده ی درستی را بکار نمی برید، علاوه بر این باید توجه داشته باشید که استفاده از ضد آفتاب تنها در فصل تابستان و در روزها نیست، بلکه در همه ی فصول حتی در روزهای برفی نیز باید از ضد آفتاب استفاده کنید و آن را در روتین روزانه ی خود بگنجانید! به همین خاطر در ادامه به بررسی نکاتی میپردازیم که نتیجه ی استفاده از ضدآفتاب را بهتر بر روی پوست شما نمایان خواهد کرد.

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

به ضد آفتاب زمانی برای جذب بدهید!

کرم های ضد آفتاب برای جذب شدن، نیاز به زمان دارند و شما باید قبل از بیرون رفتن از آنها استفاده کنید، بسته به نوع ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی که استفاده می کنید، برای جذب شدن ضد آفتاب به ۵ الی ۲۰ دقیقه زمان لازم است، پس برای اثر بخشی بیشتر و استفاده صحیح از ضد آفتاب، اپلای کردن آن را قبل از مواجهه با نور آفتاب انجام دهید.

از میزان کافی برای اپلای کردن ضد آفتاب استفاده کنید!

عدم استفاده از ضد آفتاب ها به اندازه ی کافی، از دلایل رایجی است که باعث شکایت از عدم نتیجه گیری و اثر بخشی آنها می شود، میزان کافی استفاده از ضد آفتاب به اندازه دو انگشت است! به این صورت که با استفاده از دو انگشت خود ضد آفتاب را به تمامی نواحی صورت خود باید اپلای کنید، سپس ۵ الی ۲۰ وقیقه زمان برای جذب شدن به آن بدهید.

مقدار کافی استفاده از کرم ضد آفتاب

قبل از اپلای کردن ضد آفتاب، پوست خود را تمیز کنید!

حتی اگر محلول های شستشو در دسترس خود ندارید، باید با یک کلینزر و یا تونر تمیز کننده ی پوست، تمامی پوست خود را از آلودگی و چربی ها تمیز کنید، سپس از ضد آفتاب استفاده کنید، اپلای کردن ضد آفتاب بر روی پوست های شسته نشده سبب ایجاد آکنه و جوش می شود.

پس اگر از افرادی هستید که از آکنه های حاصل بر روی پوست خود شکایت می کنید، از تمیزی پوست خود اطمینان حاصل کنید.

تمدید کردن ضد آفتاب را فراموش نکنید!

یکی از نکاتی که اکثر افراد در اپلای کردن ضدآفتاب انجام نمی دهند، عدم تمدید مجدد ضد آفتاب ها پس از گذشت چندین ساعت است! در واقع ضد آفتاب ها بسته به نوع و برند مورد استفاده پس از گذشت چندین ساعت، به دلیل تعریق پوست و یا جذب شدن آن اثر بخشی درستی نخواهند داشت، پس از مهمترین مواردی که باید در استفاده ی آن دقت داشته باشید، تمدید کردن ضد آفتاب بعد از چندین ساعت استفاده می باشد.

تمدید ضد آفتاب را فراموش نکنید.

ضد آفتاب مختص پوست شما

در انتخاب ضد آفتاب، نوع پوست عامل مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید، در ادامه ی این وبلاگ از رویاشو به معرفی ضدآفتاب هایی برای انواع پوست می پردازیم. توجه داشته باشید که قبل از مطالعه این بخش، حتما باید نوع پوست خود را شناسایی کرده باشید.

ضد آفتاب برای پوست خشک

افرادی که دارای پوست های خشکی هستند، می توانند از محصولات ضد آفتاب حاوی مرطوب کننده و آبرسان ها استفاده کنند، افرادی که ضد آفتاب بر روی پوست آنها لکه لکه می شوند باید از محصولات ضد آفتاب حاوی فرمولاسیون های اسید هیالورونیک و سرامید ها استفاده کنند، این مواد سبب هیدراتاسیون پوست خواهد شد و همچنان اثر بخشی بهتری برای محافظت از پوست را خواهد داشت.

ضد آفتاب هایی برای پوست چرب

افرادی که پوست های چرب یا دارای آکنه دارند باید از ضد آفتاب هایی با لیبل "غیر کمدوژنیک" و "اویل فری" استفاده کنند، این لیبل ها به معنای ترکیباتی هستند که از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کنند و همچنین چربی پوست را تنظیم می کنند، ضد آفتاب های فاقد چربی مخصوص پوست های چرب و مستعد آکنه هستند علاوه بر این اسید لاکتیک موجود در این کرم ها به پوست برای کاهش براقیت و همچنین پاکسازی منافذ کمک می کنند.

ضد آفتاب هایی برای پوست های حساس

افرادی که پوست هایی حساس دارند، معمولا در هنگام استفاده از ضد آفتاب ها از سوزش پوست رنج‌ می برند، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم از ضدآفتاب هایی بر پایه ی مواد معدنی استفاده کنند، کرم های ضد آفتاب با داشتن ترکیباتی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم می تواند برای این افراد مناسب باشد.

ضد آفتاب مناسب پوست هاس حساس

ضد آفتاب هایی برای پوست های روشن

از آنجایی که ملالونین پوست های روشن به نسبت پوست های تیره کمتر است، افرادی که دارای پوست های روشن تری هستند بیشتر در معرض آفتاب سوختگی خواهند بود، به همین دلیل کرم های ضدآفتابی با SPF های بالا مانند SPF 50 می تواند برای این نوع پوست ها مناسب باشد.

یافتن بهترین ضد آفتاب با رویاشو

میلیونها دلیل برای استفاده از ضد آفتاب وجود دارد، این محصول به تنهایی می تواند هیدراسیون پوست و حفاظت از پوست شما را انجام دهد، محدود کردن استفاده از ضد آفتاب ها فقط در تابستان سبب می شود تا صد دفاعی پوست شما در مابقی فصول سال صدمه ببیند! این محصولات در برابر اشعات مضر آفتاب از پوست شما محافظت می کنند، از پیری پوست و ایجاد لک و خال بر روی پوست شما جلوگیری می کنند، بنابراین گنجاندن آنها در یک روتین پوستی می تواند باعث ایجاد یک پوست شفاف و سالم برای شما شود، در این وبلاگ از رویاشو همه چیز در مورد ضدآفتاب ها را برای شما شرح دادیم و برای انواع پوست ترکیبات مختلف را پیشنهاد دادیم که شما می توانید برای خرید بهترین ضد آفتاب مختص با پوستتان از این وبلاگ بهره بگیرید؛ در قسمت وبلاگ های سایت رویاشو می توانید اپدیت ترین مطالب مفید را در رابطه با آرایش و سلامت صورت و بدن مطالعه کنید و اطلاعات خود را در رابطه با مد های زیبایی و استایل های روزانه بالا ببرید؛ همچنین در این سایت می توانید از سالن های زیبایی مطرح شهر همچون سالن های زیبایی سعادت آباد و خدمات آنها اطلاع کسب کنید، پس اگر به دنبال یک سالن زیبایی مطرح برای انجام خدمات زیبایی ناخن، میکاپ یا مژه میگردید، این سایت مخصوص شماست!

نظرتان را بنویسید
یخ درمانی صورت

یخ درمانی صورت

طبق گفته متخصصان زیبایی، استفاده از یخ میتواند تاثیر بسزایی در شفافیت و سلامت پوست داشته باشد.

بهترین روش برای اصلاح صورت

بهترین روش برای اصلاح صورت

در میان روش های اصلاح و شیو صورت، روش هایی هستند که میتوانند آسیب کمتری به پوست شما زده و در برخی موارد حتی برای پوست شما مفید نیز باشند.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب ازجمله موارد ضروری است که حتما باید در سبد خرید شما قرار گیرد.

نکات مهم آماده سازی پوست قبل از آرایش را بدانید

نکات مهم آماده سازی پوست قبل از آرایش را بدانید

آماده سازی پوست قبل از آرایش نکات خاصی وجود دارد که شما باید برای آماده سازی پوست قبل از آرایش به این نکات توجه نمایید؛ چراکه آرایش زمانی می‌تواند یک‌دست برروی پوست خود را نشان دهد که پوست شما زیر سازی مناسبی داشته باشد و یک زیرسازی مناسب صددرصد باید طبق اصول و روش‌های خاصی انجام پذیرد. به همین دلیل توصیه ما به شما عزیزان این است که مراحل خاصی را برای آماده سازی پوست خود قبل از انجام آرا

نکات مراقبت از پوست

نکات مراقبت از پوست

مراقبت از پوست همه خانم ها به داشتن پوستی مانند حریر علاقه دارند لازم به ذکر است که همه خانم ها راه دست آن را بلد نیستند. داشتن پوستی نرم و لطیف بسیار جذابه و یک حس اعتماد به نفس به هر شخص می دهد و مهم تر از آن مراقبت از پوست است همه افراد این موضوع را دوست دارند و میخواهید راه این موضوع را بلد باشند