صفحه اصلی>وبلاگ>نکات آرایشی>آشنایی با انواع خط چشم
نکات آرایشی6811۱۴۰۲/۹/۱۳
آشنایی با انواع خط چشم

آشنایی با انواع خط چشم

با انواع خط چشم و نحوه استفاده از آنها در رویاشو آشنا شوید! چشمان هر فردی به خصوص بانوان را می توان بولد ترینو جذاب ترین بخش صورت دانست، که از گذشته تا به حال آرایش خاص به خود را در بین بانوان داشته، یکی از این آرایش ها، کشیدن خط چشم است که یکی از قدیمی ترین لوازم برای آرایش چشم هاست؛ خط چشم برای کشیده تر نشان دادن چشم ها و تاکید بر روی زیبایی آنها از گذشته تا به حال استفاده می شود که تاریخچه آن به مصر باز میگردد.

تاریخچه استفاده از خط چشم

شاید از نظر شما هم جالب باشد که بدانید استفاده از خط چشم در ابتدا اصلا جنبه ی زیبایی و آرایشی نداشته و حتی جالب تر این است که فقط مختص بانوان نبوده، بلکه در گذشته برای اولین بار در مصر، افرادی که در بیرون از خانه کارهایی مانند کشاورزی و ... میکردند، برای حفاظت از پوست خود در برابر آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست دور چشم که حساس تر و نازک تر از قسمت های دیگر پوست بود، در ناحیه ی دور چشمان خود خطوطی سیاه و سایه های تیره ای می کشیدند تا از پوست حساس دور چشم در برابر آفتاب های سوزان محافظت کنند‌؛ بعد ها کم کم این خطوط سیاه بر دور پوست چشم جنبه ی آرایشی برای بانوان و مرد ها پیدا کرد.

از طرفی در برخی آیین ها مانند آیین هندو، از آنجایی که چشمان هر فرد، دریچه ای بر روح آنها محسوب می شود؛ اعتقاد بر این است که کشیدن خط سیاه در دور چشم، افراد را در برابر چشم بد و انرژی بد محافظت میکند؛ به همین خاطر در هند برخی افراد چه مرد و چه زن،چشمان خود را با مواد آرایشی و سرمه سیاه می کنند.

تاریخچه استفاده از خط چشم

تاریخچه خط چشم در ایران

از تاریخچه خط چشم و نحوه و دلیل استفاده از آن در کشور های مصر و هند گفتیم، حال بد نیست بدانیم این لوازم آرایشی که امروزه ظاهری جذاب و متنوع به خود گرفته، در گذشته کشور خودمان هم آرایشی زیبا محسوب می شده است یا خیر؟

حتما شما هم اسم سرمه کشیدن به گوشتان خورده است! در واقع آرایش چشم در گذشته با آنچه که امروزه در لوازم میکاپ می بینیم؛ بسیار تفاوت داشته و این تفاوت در آرایش کردن مادربزرگ ها و یا حتی مادر هایمان مشهود است.

یکی از آرایش هایی که در برخی از قومیت های ایران طرفداران و علاقه مندان خاص خود را داشته، کشیدن سرمه بر روی چشمان بوده است.

سرمه

معادل قدیمی خط چشم امروزی است.اگر از قومیت های متفاوت باشید، حتما شما هم به یاد می آورید زمانی که مادربزرگتان، از یک قوطی فلزی، دوده ای سیاه را به چشمان خود میزده و یا اینکه مادر و یا بانوان خانواده ی شما از سرمه استفاده کنند! سرمه در واقع دوده های مشکی رنگ گیاهی است که از دوده ی حاصل از آتش بادوم تلخ بر روی سطح روبه روی آن به دست می آید، این دوده در واقع از ذغال بادوم ساخته می شده که در ظرف های به خصوص فلزی ریخته و توسط بانوان استفاده می شده است؛ علاوه بر این در گذشته ی برخی از قومیت های ایران بر این باور بودند که کشیدن سرمه گیاهی که از دوده ی بادوم به دست می آید در واقع به سوی چشم کمک می کند، اگر سرمه طبیعی و به روش درست به دست بیاید علاوه بر زیبایی که به چشمان شما می بخشد، ماندگاری بسیار زیادی را می‌تواند داشته باشد.

اما از گذشته تا به حال، با پیشرفت صنعت زیبایی و تغییرات مدل های آرایشی و مد های روز، خط چشم ها و لوازم آرایشی چشم نیز از این قاعده مستثنی نبودند و از گذشته تا به حال شامل تغییرات زیادی شده اند و طبق مد روز در طرح ها و رنگ های متفاوتی روانه بازار شدند و امروزه جایشان را به خط چشم های مات در رنگ های متنوع در بسته بندی های متفاوت داده اند.

مواد تشکیل دهنده خط چشم

خط چشم ها از چه چیزهایی ساخته می شوند؟ خط چشم ها به طور معمول از سه ماده ی اصلی تشکیل شده اند که شامل رنگدانه ها، فرم دهنده ها و مواد غلیظ کننده هستند، هر کدام از این مواد به منظور استفاده بهتر کاربر و یا زیبایی بیشتر در خط چشم به کار می روند، برای مثال فرم دهنده ها موادی هستند که برای سهولت استفاده از خط چشم به کار می روند.

غلیظ کننده ها که شامل موادی مانند ژل و موم هستند، در مواد خط چشم به این خاطر به کار می روند که خط چشم از ماندگاری مناسبی برخوردار باشد و همچنین باعث برقراری تناسب مواد بهتر شود و استفاده از خط چشم را راحت تر سازد، مواد غلیظ کننده در خط چشم باعث می شود تا خط چشم ظاهری آبکی به خود نگیرد و مواد آن فرم خود را به خوبی حفظ کند.

در آخر نوبت به مواد رنگدانه در خط‌ چشم می رسد که همانطور که از نام آن مشخص است، جهت رنگی شدن مواد خط چشم به کار می رود، مواد رنگدانه به دو صورت در خط چشم به کار می روند، از مواد اکسید آهن برای رنگ های طیف مشکی و از مواد اکسید تیتانیوم برای رنگ های روشن استفاده می شود.

همچنین از مواد دیگری مانند مات کننده ها و یا شاین های ریز در صورت مات بودن و یا شاین دار بودن خط چشم استفاده می شود که این سبک از خط چشم ها طرفداران خاص خود را دارد.

انواع خط چشم ها

خط چشم و آرایش چشم بر اساس نوع صورت شما، می تواند زیبایی شما را دو چندان کند! همگی ما دلمان میخواد با آرایش درست، چشمانی گیرا داشته باشیم و در میهمانی ها و یا محل کارمان بدرخشیم، اما استفاده از خط چشم علاوه بر مهارت آرایشی نیاز به شناخت نوع خط چشم بر اساس نوع آرایشمان دارد که آرایشگران در سالن های زیبایی به خوبی به آنها آگاهی هستند. خط چشم یکی از لوازم های آرایشی است که استفاده از آن به مهارت نسبتا بالایی نیازمند است، کنترل خطوط مایع در پشت پلک ممکن است نیاز به چندین بار پاک کردن و از دوباره کشیدن داشته باشد که هر کسی حوصله و یا زمان آن را ندارد؛ خیلی از افراد، در کشیدن خط چشم ماهر نیستند و یا قادر به کنترل خطوط بر روی چشمان بسته ی خود نیستند. به همین خاطر خط چشم ها در انواع متنوعی در بازار موجود هستند که بتوانند نیاز های طیف مختلفی را رفع کنند، اینکه چه نوع خط چشمی می تواند مورد استفاده ی ما باشد بر اساس توانایی آرایشی و یا استفاده ی ما مشخص می شود؛ برای مثال افرادی که نیاز به یک خط چشم روزانه و ساده دارند و از طرفی زمان زیادی را نمی توانند صرف میکاپ خود کنند، بهتر است از خط چشم های ماژیکی استفاده کنند.

انتخاب مناسب ترین مدل خط چشم

چه نوع خط چشمی مناسب استفاده و آرایش من است؟ همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، خط چشم ها اگر در نوع مناسبی توسط شما استفاده شوند، می توانند تاثیر زیادی بر روی زیبایی شما بگذارند، اما اینکه چه نوع خط چشمی مناسب آرایش شماست، به شناخت شما بستگی دارد که در این مقاله قصد داریم شما را در پیدا کردن خط چشم خاص خود و همچنین طرز استفاده از هر کدام و نوع آن کمک کنیم. شاید برای شما پیش آمده که به قصد پیدا کردن یک خط چشم مناسب با نوع استفاده تان به مغازه ی آرایشی بروید و با دیدن چندین خط چشم در انواع متفاوت گیج شوید! اما با در نظر گرفتن چندین فاکتور شما می توانید خریدی لذت بخش را تجربه کنید و از خط چشم خود نهایت استفاده را داشته باشید.

انواع خط چشم

انواع خط چشم

در ابتدا باید بگوییم که انتخاب یک خط چشم متناسب با استفاده ی شما در وهله ی اول بسته به سلیقه ی شخصی شما در آرایش و همچنین نوع استفاده ی شما بستگی دارد، اما در کل شما می توانید ۵ مدل خط چشم را خریداری کنید؛ این انواع خط چشم شامل خط چشم مدادی و یا سرمه ای، خط چشم مایع، خط چشم کاسه ای، خط چشم ماژیکی و همچنین خط چشم پودری می شود که در ادامه آنها را معرفی می کنیم و شما می توانید بر حسب نوع استفاده، خط چشم مناسب با استفاده ی خود را انتخاب کنید.

خط چشم مدادی

خط چشم های مدادی را می توان از قدیمی ترین و متداول ترین نوع در خط چشم های متنوع در بازار دانست، این نوع از خط چشم ها به راحتی قابل استفاده هستند به همین خاطر توسط خیلی از افراد، حتی کسانی که توانایی زیادی در میکاپ ندارند، استفاده می شود. خط چشم های مدادی به چشمان شما ظاهری گیرا می دهند و مناسب ترین نوع خط چشم برای میکاپ های اسموکی هستند که توسط میکاپ کاران زیادی استفاده می شوند‌. خط چشم های مدادی خصوصا برای آرایش در داخل چشم طراحی شدند، اما برای روی پلک نیز استفاده می شوند که استفاده از آنها نیاز به مهارت خاصی در میکاپ ندارد و به آسانی می توان از آنها استفاده کرد.

از مزایای استفاده از این نوع خط چشم می توان به سهولت استفاده از آن و همچنین وقت گیر نبودن و سریع کشیدن آن اشاره کرد، از طرفی دیگر استفاده از خط چشم های مدادی معایبی نیز دارد که از این معایب می توان به پاک نشدن این مدل خط چشم به خوبی اشاره کرد؛ همچنین خط چشم های مدادی اگر اصل نباشند می تواند در طولانی مدت سبب ریزش مژه های شما شود، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که از اصل بودن خط چشم خریداری شده خود اطمینان حاصل کنید؛ به طور کلی خط چشم های مدادی را می توان مناسب آن دسته از افرادی دانست که:

  • علاقه به آرایش های اسموکی دارند و سبک آرایش های اسموکی را دنبال می‌ کنند.
  • مهارت بالایی برای کشیدن خط چشم ندارند و یا نمی توانند وقت زیادی را صرف کشیدن خط چشم صرف کنند.
  • برای استفاده ی روزانه و آرایش روزمره ی خود، به دنبال خط چشم سبک می گردند.

اگر تعریف های بالا، شما و سلیقه ی شخصی شما را شامل می شود، شما می توانید ار خط چشم های مدادی بهترین بهره را داشته باشد.

نحوه کشیدن خط چشم مدادی و استفاده از آن

خط چشم های مدادی بهترین مدل خط چشم برای افرادی ست که کشیدن خط چشم برایشان دشوار است، برای آرایش با خط چشم مدادی ابتدا برای استفاده ی بهتر و همچنین کشیدن خطوط تمیز تر، خط چشم مدادی را با تراش های آرایشی فلزی بتراشید و نوک آنها را به خوبی تیز کنید، سپس پلک چشمتان را کمی کشیده و از گوشه داخلی چشمتان شروع به کشیدن خط کنید، اگر طرفدار خط چشم های دنباله دار هستید می توانید خط چشمتان را کشیده تر کنید و انتهای خط چشم را به سمت بالا ببرید. خط‌ چشم های مدادی را می توانید داخل چشم هایتان نیز استفاده کنید، به این صورت که پلک پایین چشمتان را به سمت پایین کشیده و خطی نازک بر روی آن بکشید. خط چشم مدادی فلورما جز خط چشم مدادی های پرطرفدار موجود در بازار در بین افراد و میکاپ کاران است.

خط چشم های مایع

این نوع از خط چشم ها از مواد غلیظ کننده ی کمتری به نسبت دیگر خط چشم ها برخوردارند که همین موضوع استفاده و کنترل خطوط را سخت تر می کند؛ استفاده از خط چشم های مایع، به نسبت دیگر خط چشم های معرفی شده سخت تر است و نیاز به تمرین بیشتری در نوع آرایش دارد، در نتیجه اگر مهارت بالایی در آرایش ندارید، بهتر است استفاده از این مدل خط چشم را کنار بگذارید، اپلیکاتوری که در خط چشم های مایع مورد استفاده هستند، برس های مویی هستند که کنترل آنها کمی سخت است و به تمرین و کنترل دست بالایی نیازمند است.

در کنار استفاده سخت و دشوار این مدل خط چشم و همچنین زمان بالایی که این مدل خط چشم می برد، بد نیست به مزایای استفاده از آن اشاره کنیم، این مدل خط چشم به چشمان شما ظاهری ظریف می دهند چرا که خط های گرافیکی ظریف و نازکی را می توان با آن کشید، از طرفی خط چشم های مایع از دوام بالا و ماندگاری نسبتا خوبی برخوردارند. به طور کلی خط چشم های مایع را می توان مناسب افرادی دانست که:

  • از مهارت بالایی در میکاپ خود برخوردارند و به خوبی می توانند خط چشم مایع را استفاده کنند.
  • برای استفاده ی مهمانی ها و مجالس به دنبال سبک آرایش های شیک هستند.

به همین خاطر اگر به دنبال معیار های بالا در خط چشم و نوع آرایش خود هستید، ما در رویاشو به شما خط چشم مایع را پیشنهاد می کنیم.

نحوه استفاده از خط چشم مایع

برای داشتن یک آرایش جذاب به کمک خط چشم مایع، پیشنهاد می کنیم خط را از وسط پلک خود شروع کنید و تا قسمت گوشه ی خارجی چشمتان ادامه دهید، بلندی خط چشم بستگی به مدل چشم خودتان و یا سلیقه ی آرایشی شما دارد که بسته به نوع آرایش شما می تواند بلند و یا کوتاه در نظر گرفته شود.

اگر چشمان بزرگی دارید پیشنهاد می کنیم خط چشم کلفت تر و کوتاه تری را بکشید، برای گیرا شدن بیشتر چشم خود می توانید از خط چشم های مدادی در داخل چشم خود استفاده کنید.

اگر چشمان کوچک تری به نسبت سایز صورتتان دارید نیز می توانید، خط چشم های ظریف و بلند تری بکشید و همچنین برای بزرگتر دیده شدن چشمانتان بر روی پلک خود سایه ی سفید بکشید.

نکته ی مهمی که در رابطه با خط چشم های مایع وجود دارد، زمان خشک شدن آن است که در بدخی از برند ها تا چند ثانیه بعد خشک خواهد شد، اما به طور معمول خط چشم های مایع بعد از کشیدن نیاز به فاصله زمانی ۱۰ الی ۱۵ ثانیه ای دارند، خط چشم های مایع با فینیش مات هم پس از ۲۰ ثانیه الی یک دقیقه در مجاورت هوا فینیش مات می گیرند و هر چه بیشتر از تایم زدن میگذرد، جلوه ی مات بیشتری خواهند داشت. خط چشم های مایع مای، پاریس و ریپ رومانس از بهترین خط چشم های موجود در بازار در بین خط چشم های مایع هستند.

خط چشم های ماژیکی

از دیگر انواع خط چشم که به بررسی آن می پردازیم، خط چشم های ماژیکی هستند، این خط چشم ها مانند خط چشم های مایع هستند، با این تفاوت که به جای داشتن اپلیکاتور و قلموی مویی، اپلیکاتور و سری ماژیکی دارند، این نوع خط چشم برای افراد مبتدی در آرایش که دوست دارند خط چشم های مایع را امتحان کنند، بسیار مناسب است.

استفاده از خط چشم های ماژیکی به قدری راحت است که حتی اگر هیچ مهارتی در میکاپ کردن و یا خودآرایی نداشته باشید می توانید از این نوع مدل خط چشم به خوبی استفاده کنید.

بهترین برند خط چشم

خط چشم مختص به مبتدی ها در میکاپ!

اگر شما هم علاقه به امتحان کردن میکاپ با خط چشم های متفاوت دارید، اما در خط چشم کشیدن مبتدی هستید، خط چشم های ماژیکی می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما باشد! به دلیل نوک ثابت و ماژیکی اپلیکاتور این خط چشم ها و همینطور ثابت بودن قلموی آنها، بدون اینکه خط چشم شما پخش شود می توانید، بر روی پلک خود خط بکشید؛ همچنین این مدل خط چشم ها مناسب کشیدن خط چشم های ژورنالی و گرافیکی هستند.

از بهترین مزایایی که این خط چشم ماژیکی دارد، استفاده ی راحت این نوع از خط چشم است، به علت اپلیکاتور ماژیکی که این نوع خط چشم ها در سایز های متنوع دارند به راحتی در پشت پلک کشیده می شوند، همچنین از دیگر مزایای خط چشم های ماژیکی می توان به ماندگاری بالای این خط چشم ها اشاره کرد.

در کنار مزایایی که این خط چشم های ماژیکی دارند، پاک شدن سخت به دلیل پیگمیشن بالای آنها را می توان از معایب آنها دانست. بهترین خط چشم ماژیکی که می توانیم در رویاشو به شما همراهان گرامی معرفی کنیم، خط چشم ماژیکی اکسترا دبوراست که علاوه بر ماندگاری بالا ظاهری مات را دارد.

خط چشم های ژله ای و یا کاسه ای

اگر میکاپ آرتیست هستید و به دنبال یک خط چشم مناسب برای آرایش چشمان مشتریان خود هستید، خط چشم ژله ای یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید آن را خریداری کنید.

خط چشم های ژله ای برای بلند شدن نیاز به براش های سرکج دارند و علاوه بر شکل ظاهری زیبا و تمیزی که به آرایش شما می دهند از ماندگاری بالایی نیز برخوردارند.

این نوع خط چشم ها از مواد غلیظ کننده ی بالا و پیگمیشن های پودری غلیظی برخوردارند که باعث شده است مواد این خط چشم بافت نرم و حالت پذیری داشته باشد.

پس اگر میکاپ آرتیست هستید و یا پوست نازکی دارید، خط چشم های ژله ای بهترین گزینه برای انتخاب شما هستند.

نحوه کشیدن خط چشم ژله ای

خط چشم های ژله ای به علت اینکه به براش قلمویی برای اپلای کردن نیاز دارند، باید در هنگام کشیدن آن مسلط باشید، تنها نکته ای که باید در هنگام آرایش با خط چشم های ژله ای رعایت کنید، برداشت مقدار کافی از مواد خط چشم است به این دلیل که اگر مواد زیادی را بردارید، به دلیل پیگمیشن پودری بالایی که این نوع خط چشم ها دارند، ممکن است خط چشم بر روی پلک شما ترک بخورد.

خط چشم درامای‌ میبلین و همچنین خط چشم مدل ژله ای فلورما ، از بهترین مدل خط چشم های ژله ای موجود در بازار است که می توانید این مدل خط چشم ها را در بازار پیدا کنید.

خط چشم های پودری

خط چشم های پودری را می توان یکی از جدید ترین انواع خط چشم در بازار محسوب کرد، این نوع خط چشم ها دارای بافتی نزدیک به سایه های چشمی هستند که بافت نرم و سبکی را دارند، ماندگاری این مدل خط چشم ها به برند های آرایشی آنها مرتبط می شود اما به طور کلی جز دسته ی خط چشم های با ماندگاری بالا هستند.

این نوع خط چشم ها دارای بافت نرمی هستند که به خوبی بر روی پلک بِلِند می شوند، از همین رو می توان آنها را مناسب برای سایه های اسموکی و یا سایه های عروس دانست.

در این مقاله از رویاشو انواع خط چشم ها را از نوع بافت، پیگمنت و طرز استفاده مورد بررسی قرار دادیم و بهترین نوع آنها را برای افراد مبتدی و یا میکاپ آرتیست ها معرفی کردیم، اگر علاقه مند به دنبال کردن مقالات آرایشی هستید و یا قصد یادگیری میکاپ و رشته های پولساز صنعت زیبایی را دارید، سایت رویاشو می تواند منبع شما برای ایده گرفتن و یا یادگیری باشد، اگر این خط چشم ها استفاده کرده اید، تجربیات خود را با ما در این سایت در میان بگذارید.

سورنا

۱۴۰۲/۹/۱۶

ممنون عالی بود، خط چشم ماژیکی رو راحت تر میشه دراورد و یا مدادی؟

نظرتان را بنویسید
سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها
۱۴۰۳/۱/۱۷

سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها

سالن های زیبایی شهرک گلستان زیاد و متنوع هستند و بانوان، خانم ها و دختران می توانند از تمامی خدمات زیبایی و آرایشی مثل میکاپ صورت، آرایش عروس ، تتو ، پاک کردن تتو

آشنایی با انواع فرم صورت
۱۴۰۳/۱/۱۷

آشنایی با انواع فرم صورت

با شناخت فرم صورت خود میتوانید نوع میکاپ، فرم ابرو و تمام موارد زیبایی را خیلی اصولی تر و زبیاتر انجام دهید.

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته
۱۴۰۳/۱/۱۷

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته، ممکن است شما را دچار بیماری های پوستی کند.

انواع آرایش عروس
۱۴۰۳/۱/۱۷

انواع آرایش عروس

آرایش عروس یکی از مهم ترین المان هایی است که در مراسم عروسی حائز اهمیت میباشد.

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی
۱۴۰۳/۱/۱۷

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی در سال های اخیر کدام برندها بوند؟ کیفیت کدام برند ها بالاتر بوده است؟