صفحه اصلی>بلاگ>نکات آرایشی>انواع مدل ابرو مناسب با انواع فرم صورت و فرم چشم
نکات آرایشی7310۱۴۰۲/۱۰/۱۲
انواع مدل ابرو مناسب با انواع فرم صورت و فرم چشم

انواع مدل ابرو مناسب با انواع فرم صورت و فرم چشم

ابرو ها از مهم ترین و تاثیر گذار ترین اجزا در صورت افراد به حساب می آیند، مدل و فرم ابرو ها می تواند به تنهایی صورت شما را متحول کند، این تغییر می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر روی چهره ی شما ایجاد کند، به همین خاطر مدل هایی که برای ابروهایتان انتخاب می کنید، باید متناسب با صورت شما باشد و ابعاد، کشیدگی، خواب ابروها و حتی جهت موها از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این جزئیات هستند که سبب تناسب ابروهایتان در صورت شما و ایجاد تاثیر مثبت در چهره تان خواهد شد.

مدل ابرو ها تنها بر روی حالات چهره ی شما تاثیر ندارد بلکه می تواند سن ظاهری شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث بالا رفتن و یا به اصطلاح بیبی فیس نشان داده شدن شما شود!

معیار هایی که تناسب ابرو های شما را با نوع صورتتان امکان می کند مواردی اعم از فواصل چشم های شما، فرم صورت و بلندی پیشانی شماست، در این مقاله از رویاشو قصد داریم تا با شما نکات مدل های ابرو را بر حسب فرم صورت و چشم ها در میان بگذاریم ومدل های ابرو را بر اساس تک تک فرم های صورت بررسی کنیم، پس در ادامه ی این مقاله با ما در رویاشو همراه باشید.

شناخت نوع فرم صورت

نوع فرم صورت شما چیست؟ اگر نگاهی به آلبوم عکس های دهه های گذشته بیاندازید، متوجه خواهید شد که ابروها حالت نازک تر و گرد تری به نسبت حاضر داشته اند، در واقع در دهه های ۴۰ تا ۸۰، ابرو های نازک بسیار مد و محبوب افراد، حتی خواننده ها بوده است و شما می توانید با دیدن عکس های خواننده های قدیمی دهه ی ۴۰ به راحتی متوجه این مورد شوید؛ افراد اعتقاد داشتند که ابرو های نازک و گرد به صورت های افراد چهره ای عروسکی تر می دهند؛ اما امروزه با توجه به استاندارد های مد، خانم ها علیرغم دهه های گذشته، ابروهای خود را به صورت نازک اصلاح نمی کنند! بلکه ابرو ها به صورت پرپشت و کادری، مدل داده می شوند، حتی برای اینکار به خدماتی مانند کاشت ابرو، فیبروز ابرو و میکرو بلیدینگ روی می آورند.

این در حالیست که پیروی از مد همیشه درست نیست و ممکن است با گذر زمان این مد دچار تغییر شود؛ از طرفی ابروی نازک و یا پهن نمی تواند به تنهایی صورت شما را زیبا کند بلکه باید بر اساس فرم صورت شما ابعاد ابروهایتان مشخص شود، به همین خاطر اگاهی از نوع فرم صورتتان به شما کمک می‌ کند که بهترین مدل ابرویی که به فرم صورتتان می آید را انتخاب کنید و بر اساس آن ابروهایتان را مدل دهید.

انتخاب مدل ابرو مناسب با فرم صورت

مدل ابرو مناسب فرم صورت

پیدا کردن بهترین مدل ابروی مورد نظر شما می تواند در زیبایی بیشتر چهره ی شما تاثیر گذار باشد. برای انتخاب مدل ابروی مناسب به نسبت فرم صورتتان، ابتدای باید فرم صورت خود را به طور درست تشخیص دهید؛ شناسایی و تشخیص فرم صورت به طور صحیح، نیازمند بررسی چند نکته و دقت به ابعاد صورت خودتان طبق عکس و یا آیینه است؛ برای اینکار باید به نسبت اندازه ای صورتتان، طول پیشانی، چانه و پهنای استخوان گونه را در نظر بگیرید. انواع فرم صورت عبارت است از:

  • فرم صورت گرد
  • فرم صورت مثلثی
  • فرم صورت مستطیل
  • فرم صورت بیضی
  • فرم مربعی

مدل ابرو برای صورت های گرد

صورت های گرد و قلبی را در یک دسته می‌توان قرار داد، افراد با صورت های گرد انحنای صورتشان به بیرون حالت دارد و پهن ترین قسمت صورتشان، استخوان گونه می باشد، اگر شما دارای صورتی با فرم گرد هستید، ابرو های پر با حالت قوسی شکل بهترین انتخابی است که می تواند سبب تضاد در چهره ی شما و بولد کردن چشمهایتان شود.

انتخاب ابروهای پر و کمانی شکل در صورت های گرد سبب ایجاد زاویه در صورتتان می شود که انتخاب خوبی در مدل های ابرو برای صورت های گرد در نظر گرفته می شود.

اگر فاصله ی قوس های ابرو شما از بینی تان بیشتر باشد، صورت شما پهن تر دیده می شود؛ پس پیشنهاد می شود که فاصله ی قوس ابرو تا بینی را حفظ کنید.

اگر به فرم صورت های سلبریتی هایی مانند سلینا گومز و یا جنیفر گویدوین دقت کنید، متوجه خواهید شد که این سلبریتی ها ابرو هایی قوس دار دارند که به خوبی با میکاپ به آنها کشیدگی می دهند؛ مدل ابرو های این سلبریتی ها نه زیاد پرپشت و نه خیلی کم پشت دیده می شود، بلکه به طور مناسبی با طول پیشانی آنها در نظر گرفته شده است.

بهترین مدل ابرو برای صورت های مستطیل

اگر استخوان گونه ی شما هیچ انحنایی به سمت بیرون ندارد و همچنین در قسمت چانه حالتی صاف دارد، صورت شما فرمی مستطیلی دارد، بهترین فرم ابرو برای این فرم صورت ها ابروهایی کشیده با لبه های نرم است، انتخاب پهنی و یا باریکی ابرو نیز به طول پیشانی مرتبط می شود که هر چه نسبت پیشانی شما بلندتر است، شما می توانید ابروهایتان را پرپشت تر و بلندتر در نظر بگیرید، همچنین قوس ابرو در صورت های مستطیلی سبب اخمو نشان دادن حالت صورت شما خواهد شد، سلبریتی هایی مانند هایدی کلوم و سارا جسیکا پارکر دارای فرم صورت های مستطیلی هستند که مدل ابروهایی صاف و بدون قوس را انتخاب کرده اند.

بهترین مدل ابرو برای صورت های بیضی

افراد دارای صورت هایی با فرم بیضی، در انتخاب مدل های ابرو دارای دست باز تری هستند و می توانند ابروهای خود را به چند مدل مختلف فرم دهند.

فرم صورت این افراد، به این شکل است که کشیدگی و طول صورتشان بیشتر از پهنای استخوان گونه ها می باشد.

معیار برتری که افراد با فرم صورت بیضی دارند، انتخاب طیف مدل مو های بیشتر و همچنین مدل ابرو است، اگر شما از دسته افرادی هستید که دارای فرم صورت بیضی هستند، به راحتی می توانید ابروهای کشیده و یا کوتاه را انتخاب کنید، تنها معیاری که باید به آن دقت کنید، این است که ابروهای پهن را برای پیشانی هایی با طول زیاد و بلعکس انتخاب نکنید!

سلبریتی هایی مانند جسیکا آلبا، بیانسه و مهتاب کرامتی دارای فرم صورت بیضی هستند که همگی دارای مدل ابروهای نسبتا نازک و کشیده ای هستند.

بهترین مدل ابرو برای صورت های قلبی

فرم صورت های قلبی به این شکل است که، قسمت پیشانی پهنای بیشتری به نسبت باقی اجزای صورت دارد و در قسمت چانه، صورت زاویه ی بیشتری دارد؛ از سلبریتی هایی که دارای این نوع فرم صورت هستند می توان به ریس ویترسپون و کارا دلوین اشاره کرد؛

افرادی که فرم صورت قلبی دارند، نباید ابروهای کشیده ای را برای مدل دادن ابرو خود انتخاب کنند، چرا که باعث کشیده دیده شدن بیشتر پیشانی می شود؛ دادن یک قوس نرم در قسمت ابرو می تواند سبب ایجاد بالانس در ص رت شود و همچنین برای پر کردن ابرو، این افراد باید فقط به تناسب با کشیدگی آن توجه کنند.

بهترین مدل ابرو برای صورت های مربعی

پهندی اجزای مختلف صورت در فرم های مربعی، یکسان است، اما فرق آن با فرم صورت های مستطیلی این است که کشیدگی زیادی در این صورت ها دیده نمی شود.

کیرا ناتالی یکی از سلبریتی هایی است که از این فرم صورت برخوردار است و انتخاب او برای ابرو همیشه مدل ابرو های ساده و نسبتا پر می باشد.

این فرم صورت به طور کلی، ابروهایی زاویه دار و به شکل کمان را جهت ایجاد بالانس در صورت، طلب می کند.

بهترین مدل ابروهای برای صورت های الماسی

صورت های الماسی سکل مانند صورت های قلبی شکل دارای گونه هایی پهن و در قسمت چانه باریک هستند، الیزابت هالی و جنیفر لارنس از سلبریتی هایی با این فرم صورت هستند، ابروهایی خمیده در این فرم صورت سبب پهن دیده تر شدن صورت شما و ابرو های صاف سبب کشیده تر دیده شدن آن می شود، داشتن مدل ابروهایی با کشیدگی متناسب نیز می تواند برای این مدل صورت مناسب باشد.

راز داشتن ابروهایی زیبا و سالم

نکاتی برای داشتن ابرو هایی زیبا و سالم

هنگام تصمیم گیری در رابطه با انتخاب مدل ابروهایتان سعی کنید فرم های صورت شبیه به خودتان را در اینترنت جستجو کنید و سعی کنید شبیه به هر مدلی که میپسندید، ابروهایتان را نازک کنید و یا کشیده تر بکشید؛ هیچگاه نسبت به انتخاب کردن مدل های مختلف ابرو گارد نداشته باشید چرا که اگر مدل های مختلفی را انتخاب نکنید، هیچگاه نمی توانید بفهمید کدام یک از ابروها به صورت شما بیشتر می آید.

از دیگر نکات مهم در رابطه با مدل ابرو می توان به نکات زیر اشاره کرد.

از اصلاح بیش از حد ابرو با موچین بپرهیزید!

اصلاح ابرو توسط موچین به صورت مداوم، سبب می شود تا پیاز موی ابروی شما به مرور تضعیف شود و حتی از رشد بایستد، به همین خاطر اگر عادت به اصلاح ابروهای خود دارید، موچین ابزار مناسبی برای این کار نمی باشد ؛ همچنین اگر استفاده و تکنیک های برداشت ابرو با این ابزار را ندانید، ممکن است با برداشت ابرو در قسمت پلک سبب ایجاد جوش زیر پوستی شوید!

از ابزار مناسب برای اصلاح ابروهایتان استفاده کنید!

استفاده از ابزار مناسب، فرم دادن به ابرو ها و کار با آنها را راحت میکند و سبب تمیز تر شدن فاینال کار شما خواهد شد.

هنگامی که ابرو ها را اصلاح می کنید، باید تیغ را در جهت رویش مو بگیرید!

اصلاح ابرو برخلاف جهت رویش، سبب کات شدن مو و یا حتی جوش زیر پوستی می شود، به همین خاطر مهم است که در هنگام اصلاح و فوم دادن ابرو ها، این حالت دهی و اصلاح را در جهت رویش مو انجام دهید.

مدل ابرو براساس فرم و فواصل چشم ها

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، از دیگر معیار هایی که بر روی انتخاب مدل ابرو، تاثیر گذار است؛ فرم و تناسبات چشم افراد است. علاوه بر فرم صورت باید به فرم چشم ها جهت انتخاب مدل ابرو، کشیدگی و همچنان پر بودن آن دقت کرد؛ پس در ادامه به بررسی فرم های چشم و مناسب ترین مدل آنها می پردازیم، شما می توانید بر اساس فرم چشم هایتان، مناسب ترین مدل ابرو را برای خود انتخاب کنید.

انواع فرم ابرو مناسب با فرم چشم ها

بهترین مدل ابرو برای چشم های ریز

اگر چشم های ریزی دارید، باید مدل ابرویی استفاده کنید که سبب درشت به نظر آمدن چشم شما شود؛ ابرو های کشیده و همچنین دارای ضخامت کم سبب درشت به نظر آمدن چشمان شما می شود و بلعکس اگر ابرو های پر و پهنی را انتخاب کنید، سبب ریز تر دیده شدن چشمان شما می شود. رنگ های روشن برای انتخاب میکاپ و رنگ ابرو، در این مدل چشم ها پیشنهاد می شود.

بهترین مدل ابرو برای چشم های درشت

چشم و ابرو مانند یک پکیج تکمیل کننده، سبب زیبایی بیشتر صورت شما می شود، به همین خاطر حتی اگر چشمانی درشت داشته باشید و مدل ابروی خود را به خوبی انتخاب نکنید، باعث می شود که زیبایی چشمان شما نیز کاسته شود. اگر چشمانی درشت دارید بهتر است، ابروهای خود را تیره تر کنید تا به نسبت پر دیده شوند و به زیبایی دو چندان چهره ی شما اضافه کند.

بهترین مدل ابرو مناسب برای چشم های درشت

بهترین مدل ابرو برای چشم های بادامی

افرادی که دارای چشم های فرم بادامی یا گربه ای هستند، باید زیر ابروی کم پشت و ابروهای کشیده ای را داشته باشند، شکستگی ابرو و زاویه دادن در این فرم از چشم، همخوانی جالبی با فرم چشم نخواهد داشت؛ به همین خاطر پیشنهاد می شود که اگر چشم های بادامی شکلی دارید، ابروهای خود را کشیده تر کنید، برای این کار می توانید از چسب های لیفت و یا لیفت دائمی ابرو استفاده کنید.

بهترین مدل ابرو برای چشم‌ های گرد

اگر چشم هایی با فرم گرد دارید، ابرو های خود را گرد اصلاح نکنید، علاوه بر این سعی کنید که ابروهای کادری شکلی را برای مدل ابروهایتان انتخاب نکنید؛ در انتخاب مدل ابرو برای چشم های گرد می توانید هم از رنگ های روشن و هم از رنگ های تیره استفاده کنید.

هنگام اصلاح مدل های ابرو در چشم های گرد، سعی کنید آرک ابرو را به طور کلی از بین ببرید.

بهترین مدل ابرو برای چشم‌ های بهم نزدیک

افرادی که فاصله ی چشم های کمی دارند، باید ابرو های نازک را جهت انتخاب مدل ابرو انتخاب کنند همچنین اگر تاج ابرو را در این مدل چشم ها اصلاح کنید، چشم هایتان بیشتر به چشم می آید؛ علاوه بر توجه به این نکات باید دقت کنید که رنگ های تیره را برای میکاپ یا رنگ کردن ابروهایتان در نظر نگیرید.

بهترین و مناسب ترین مدل ابرو می تواند بر اساس فرم صورت هر فرد و یا فرم چشم ها انتخاب شود، شما برای انتخاب مدل ابروهایتان نیز می توانید از آرایشگرتان مشاوره بگیرید، اگر ابرو های شما کم پشت است می توانید از روش ها و خدمات گوناگونی جهت اصلاح فرم ابروهایتان استفاده کنید که این خدمات مختص به ابرو را در قسمت وبلاگ های سایت رویاشو برای شما بررسی کردیم، با مطالعه ی مقاله های مرتبط می توانید راجب به خدمات مختلف در زمینه ی ابرو اطلاعات کسب کنید و سپس با خیال راحت خدمات مختص با نوع ابروی خود را انتخاب کنید؛ سایت رویاشو بستری مطمئن برای بررسی و تحقیق در رابطه با خدمات زیبایی است، چرا که در کنار مزایای استفاده از این خدمات شما را از معایب و یا عوارض آن مطلع می کنیم، که شما می توانید به این وبلاگ های مرتبط در زمان نیاز مراجعه بفرمایید.

نظرتان را بنویسید
سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها
۱۴۰۳/۱/۱۷

سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها

سالن های زیبایی شهرک گلستان زیاد و متنوع هستند و بانوان، خانم ها و دختران می توانند از تمامی خدمات زیبایی و آرایشی مثل میکاپ صورت، آرایش عروس ، تتو ، پاک کردن تتو

آشنایی با انواع فرم صورت
۱۴۰۳/۱/۱۷

آشنایی با انواع فرم صورت

با شناخت فرم صورت خود میتوانید نوع میکاپ، فرم ابرو و تمام موارد زیبایی را خیلی اصولی تر و زبیاتر انجام دهید.

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته
۱۴۰۳/۱/۱۷

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته، ممکن است شما را دچار بیماری های پوستی کند.

انواع آرایش عروس
۱۴۰۳/۱/۱۷

انواع آرایش عروس

آرایش عروس یکی از مهم ترین المان هایی است که در مراسم عروسی حائز اهمیت میباشد.

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی
۱۴۰۳/۱/۱۷

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی در سال های اخیر کدام برندها بوند؟ کیفیت کدام برند ها بالاتر بوده است؟