صفحه اصلی>بلاگ>دانستنی های مو>نکات مراقبت از موهای فر
دانستنی های مو740۱۴۰۲/۱۱/۳۰
نکات مراقبت از موهای فر

نکات مراقبت از موهای فر

۱۰ نکته ی ضرروری که برای مراقبت از موهای فر باید بدانید! موهای فر از قدیم ایام تا به حال همیشه جز ترند های زیبایی و استایل موهای ترند بوده و است، به قدری که خیلی از افراد برای داشتن موهای فر ساعتها وقت را صرف استایل کردن آن میگذرانند، اینکه زیبایی موهای فر و استایل های کرلی مو زیباست، نیازی به بیان ندارد اما چیزی که داشتن این مدل مو را سخت کرده، نوع مراقبت موهای فر و روتین حفظ آن است.

اگر موهای طبیعی شما هم فر است، حتما با معضلاتی مانند خشکی و وزی مو، گره خوردن مو در هنگام شانه کشی و شستشوی سخت آن مواجه شده اید و بارها به دنبال راه حل های مختلف و حتی صاف کردن دائمی آنها افتاده اید، اما نکته ی داشتن موهای فر بدون گره انجام دو روتین ساده ی روزانه و قبل و بعد حمام است که در این وبلاگ از رویاشو به بررسی آن پرداختیم؛ پس اگر موهای فر طبیعی دارید، این وبلاگ مختص شماست!

انواع موهای فر

موهای فر در انواع متفاوتی وجود دارند که هر کدام از آنها دارای نحوه ی مراقبت خاص و محصولات مراقبتی خود هستند، برای اینکه از نحوه ی مراقبت موهای خود اطلاعات کسب کنید ابتدا باید نوع مو فر خود را به خوبی بشناسید، در ادامه به بررسی انواع موهای فر میپردازیم.

موی فر طبیعی و مراقبت های آن

موهای فر طبیعی

موهای فر طبیعی دارای انواع متفاوتی از نوع:

  • موی موج دار
  • موی فر درشت
  • مو فر ریز
  • مو فر مجعد و برزیلی

می باشد، که با اینکه همه ی این مدل موها فر هستند، هر کدام از این مدل موهای فر دارای شرایط متفاوتی از هم هستند؛ برخی از موهای فر مانند فر برزیلی و مجعد بیشتر از مابقی موهای فر مستعد خشکی ساقه هستند و این موضوع نگهداری از آنها را سخت تر می کند.

برخی از انواع مو ممکن است ساختاری فر داشته باشد، اما با مراقبت نادرست، لایه ی کراتین خود را از دست بدهد و ظاهر آن دچار تغییر شود، به این نوع موها به اصطلاح موی فر آسیب دیده می‌گویند، که با رعایت نکات محافظتی از موی فر و نگهداری درست، می توان این مو را تا حدودی به ساختار مو فر بازگرداند.

مو فر موقت

حتما تا به حال برای یکبار هم شده که برای تنوع و یا رفتن به یک مهمانی، مدل موهای خودتان را به صورت موقت فر کنید و یا از ابزار های متفاوت جهت فر کردن هر روزه ی مو استفاده کنید، برای فر کردن مو به صورت موقتی از ابزار هایی مانند بابلیس، اتو مو و یا هولدر فر کننده استفاده می شود که به طور کلی هر کدام یک طول ماندگاری را دارند و شما می توانید بر حسب نیاز خود و یا حساسیت هایی که در جهت آسیب به مو دارید یکی از روش های فر کننده ی موقت مو را استفاده کنید، اگر به دنبال روش های فر مو بدون حرارت هستید، هولدر های فر کننده و بیگدوی در سایزهای متنوع می‌ تواند نتیجه ی دلخواه را به شما بدهد.

مو فر دائمی

روش های فر دائمی مو توسط هیراستایلیست ها انجام می شود که به نحوه ی نگهداری مخصوصی نیز نیازمند است، در این روش ها عمدتا از یک مواد فر کننده که در طی آن پیوند های مو شکسته شده و دوباره تعریف می شود استفاده می شود و سپس به مو ها حرارت نسبتا بالایی با دستگاه وارد می شود که سبب ماندگاری بیشتر مو خواهد شد؛ روش های فر کننده ی دائمی مو اگر توسط مواد ضعیف و یا تکنیک اشتباهی انجام شود، ممکن است سبب آسیب به موهای شما شود؛ روش های فر کننده ی دائمی مو ماندگاری بالایی دارد که بسته به مواد فر کننده ی مو نیز دارد.

نکات مراقبت از موهای فر

حال که با انواع موی فر آشنا شدید، نوبت به نکات مراقبت از کدام‌ می رسد، این نکات همگی ساده هستند و اجرا و جای دادن آنها به روتین روزانه ی شما می تواند سالم و شاداب بودن موهای فر شما را تضمین کند.

جلوگیری از شستشوی روزانه

از شستشوی روزانه موهایتان بپرهیزید! شستشوی موها، نیازمند شناخت نوع نیاز پوست سر و مقدار ترشح چربی توسط غده های سر می باشد که برای هر فرد متفاوت است، اما اینکه موهای فر را به صورت روزانه شستشو دهید، سبب آسیب و خشکی پوست سر خواهد شد؛ در واقع موهای فر دارای رطوبت کمتری به نسبت انواع مو هستند، به همین دلیل شستشوی روزانه ی آنها امری اشتباه است که سلامت موهای شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر موهای فر خود را به صورت روزانه شستشو می دهید، انتظار حالت دهی سالم و ایده آل را از ذهن خود بیرون کنید، چرا که در صورت شستشوی روزانه ی موهای فر و کاهش رطوبت آن شاهد ریزش مو و همچنین کدر و وز بودن مو خواهید شد.

جهت حفظ چربی مو، می توانید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید، مصرف بیش از حد از شامپوها می تواند باعث خشکی و وز شدن موهای شما و در نتیجه آسیب به کوتیکول موهای فر شود؛ اگر دارای موهای چربی هستید در هفته نهایتا ۵ بار موهای خود را شستشو دهید.

روش درست شستشو مو فر

روش صحیح شستشو موی فر

نکات شستشوی موی فر را مرحله به مرحله اجرا کنید! روتین شستشوی موهای فر با مابقی مدل موها متفاوت است، در شستن موهای فر ابتدا تمام موها باید آبکشی شود و سپس از شامپوهای مختص با نوع موی خودتان اعم از شامپوی موهای چرب یا خشک استفاده شود، دقت کنید که شستشوی موهای ریشه باید به خوبی انجام شود تا منافذ پوست سر شما مسدود نشود اما شستشوی ساقه ی مو به کلی با موهای ریشه فرق دارد، از آنجایی که ساقه ی مو به طور طبیعی دارای خشکی بیشتری به نسبت موهای ریشه است، پیشنهاد می شود که در شستشوی آنها در شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

عدم استفاده از ابزارهای حرارتی

استفاده از ابزار های حرارتی مانند اتو مو و حالت دهنده را به حداقل برسانید! در صورت تمایل جهت خشک کردن موها بعد از استحمام می توانید از یک سشوار با درجه ی پایین حرارت استفاده کنید اما ابزار هایی مانند اتو مو و دستگاه های حالت دهنده به علت قرار گیری مستقیم و حرارت بالایی که بر روی ساقه ی مو ایجاد می کند می تواند سبب از بین رفتن لایه ی کراتینی مو شود.

خشک کردن مو فر

از یک حوله ی نخی جهت خشک کردن طبیعی موها استفاده کنید! یکی از اشتباهاتی که بعد از شتسشوی موها، توسط خیلی از افراد انجام می شود، استفاده از حوله های زبر حمام و پیچیدن موهای خیس در آنهاست که سبب گره خوردن مو و موخوره خواهد شد، اما جایگزین کردن حوله حمام با یک پارچه یا حوله ی نخی، از اصولی مراقبتی است که گره و آسیب به موی فر را به حداقل می رساند!

دقت کنید که عدم خشک کردن موهای فر سبب پوسیدگی مو خواهد شد و یکی از عارضه های رایج موهای فر می تواند این امر باشد.

استفاده از رنگ بدون آمونیاک

از رنگ موهای بدون آمونیاک برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید! ایجاد تنوع و زیبایی در مو، خدماتیست که هر فردی می تواند برای موهای خود انجام دهد اما در رابطه با موهای فر از آنجایی که دارای ساختار شکننده تری به نسبت مابقی مدل موها می باشد، پیشنهاد می کنیم از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنید و در هنگام خرید رنگ و یا رفتن به آرایشگاه از ترکیبات و فرمولاسیون رنگ موی استفاده شده، اطمینان کامل حاصل کنید.

رنگ مو مناسب موهای فر

شانه کشیدن مو

از یک شانه ی دندانه درشت جهت شانه کشیدن موهایتان استفاده کنید! ساختار موهای فر، بسیار متفاوت با موهای موج دار و یا لخت است، همین موضوع سبب شده تا برش کشیدن این دو مدل ما با یکدیگر بسیار متفاوت باشد، اگر موهای فری داشته باشید حتما برایتان پیش آمده است که در هنگام شانه کشیدن موها، برس در موهایتان گیر کند، در این موارد مشکل گره ی موهای شما نیست، بلکه ابزار اشتباهی را برای شانه کشیدن موهایتان انتخاب کرده اید، در واقع برس های دندانه ریز خود باعث گره در موهایتان می شوند؛ اما شانه کشیدن موهای فر با یک شانه و برس دندانه درشت تا حدودی این مشکل شما را رفع خواهد کرد.

استفاده از محصولات گره باز کن

استفاده از یک محلول گره باز کن مخصوص موهای فر را در روتین روزانه خود بگنجانید! یکی از گله مندی هایی که اکثر افراد با موهای فر دارند، گره خوردن موها و شانه کشیدن سخت آنهاست، اما چاره ی کار چیست؟ اگر بعد از حمام بدون گرفتن نم موها، یک محلول گره باز کن را به کل ساقه ی موهای خود اسپری کنید، سپس بعد از خشک شدن، کل موهایتان را شانه بزنید، این مشکل به طور کلی حل خواهد شد.

استفاده از روبالشی ساتن و ابریشم

قدرت و لطافت روبالشی های ساتن و ابریشم را دست کم نگیرید! روبالشی های نخی که در گذشته استفاده می شد، سبب اصطحکاک و ایجاد الکتریسیته در نهایت خشکی و وزی مو میشد، اما با وجود روبالشی های ساتن و کلاه های نخی ابریشمی که استفاده از آنها تازه در ترند های زیبایی و مراقبتی مو باب شده است، نه تنها وز موهای شما را از بین خواهد برد، بلکه سبب نرم شدن مو و کاهش ریزش موی شما خواهد شد؛ یکی دیگر از نکات مراقبتی مو که باید در رابطه با روبالشی رعایت کنید، شستشوی ماهانه ی آن است.

روغن مناسب مو فر

استفاده از روغن مناسب مو

روغن تراپی ماهانه را در برنامه ی خود جا دهید! با اینکه روغن تراپی موها، ممکن است سخت باشد اما نباید از تاثیر شگفت انگیز آن در رشد، کاهش ریزش مو و آبرسانی ساقه ی مو غافل شد، روغن های طبیعی و تقویت کننده مختص مو فر مانند روغن نارگیل، روغن آووکادو و شی باتر در نرم شدن موهای شما و ترمیم ساقه ی موهای آسیب دیده بسیار موثر خواهند بود، داشتن یک روتین مشخص جهت روغن تراپی موها می تواند تا حد زیادی به رشد، حالت پذیری موی فر و همچنین باز شدن گره مو کمک کند.

محصولات مراقبتی مو فر

محصولات مراقبتی موی فر را بر حسب نیاز موهایتان بکار ببرید! استفاده از محصولاتی که به طور تخصصی برای موهای فر تولید شده اند، می تواند به حالت پذیری بهتر موها کمک کند، به طور کلی محصولاتی که برای روتین موهای فر نیاز دارید یک شامپوی مخصوص موی فر جهت شستشو می باشد که بهتر است فاقد سولفات باشد، همچنین استفاده از یک نرم کننده و ماسک مو فر می تواند جهت حالت پذیری ساقه ها و آبرسانی موهای فر استفاده شود، محصولاتی مانند موس موی فر می توانند یک جایگزین مناسب برای ژل مو باشند، برخلاف ژل مو که بعد از مدتی موها را خشک‌ می کند، موس مو حالت پذیری بهتری برای مو فر ایجاد میکند؛ محصولات مراقبتی موهای فر می تواند بر حسب نوع موی شما و نیاز موهای فر انتخاب شود.

نحوه ی مراقبت و روتین موهای فر در رویاشو

در این وبلاگ از رویاشو، به بررسی انواع موهای فر و روتین مراقبتی از هر کدام پرداختیم، اگر نیاز به اطلاعاتی در خصوص شناخت نوع مو، سلامت مو و پوست خود دارید می توانید مطالب موجود در وبلاگ سایت رویاشو را مطالعه کنید.

نظرتان را بنویسید
ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی و دست ساز یکی از انواع ماسک هایی است که برای تقویت مو و حتی رشد مو کاربرد دارد.

نکات مراقبت از موهای فر

نکات مراقبت از موهای فر

موی فر یکی از زیباترین انواع مو است که در کنار زیبایی، به مراقبت بیشتری نسبت به دیگر انواع مو احتیاج دارد.

بررسی علل ریزش مو

بررسی علل ریزش مو

ریزش مو در برخی موارد میتواند طبیعی باشد و در برخی موارد مشکلات جسمانی و کمبود ویتامین ها میتواند علل آن باشد. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات میتوانید از علت ریزش مو خود اطلاعات کسب کنید.

ترند مو پاییز 2023

ترند مو پاییز 2023

سالیانه شاهد تنوع در ترند مو هستیم؛ اگر به دنبال بروز شدن در زمینه زیبایی مو میباشید آشنایی با ترند مو در پاییز 2023 میتواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

آشنایی با نکات حفاظت از مو

آشنایی با نکات حفاظت از مو

ﺬﯾﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻘﺸﯽ اﺳﺎﺳﯽ در رﺷﺪ و حفاظت از مو اﯾﻔﺎ ﻣﯿﮑﻨﺪ و وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ھﺎی زﯾﺎدی ﺑﺮای رﺷﺪ ﻣﻮھﺎ ﺿﺮوری اﺳﺖ. اﮔﺮ ﺑﺮای رﺷﺪ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻮھﺎ از اﻧﻮاع وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ، دو ﯾﺎ ﺳﻪ ﻣﺎه طﻮل ﺧﻮاھﺪ ﮐﺸﯿﺪ ﺗﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ آن را ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﻨﯿﺪ. اﯾﻦ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺻﺒﻮر ﺑﺎﺷﯿﺪ