دانستنی های مو660۱۴۰۲/۱۲/۱۳
ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی

ماسک های مو جهت ترمیم آسیب های ساقه مو، کوتیکول و لایه خارجی مو که در اثر حرارت زیاد، نور خورشید و یا رنگ مو دمیج شدند، بسیار موثر هستند؛ علاوه بر رطوبت رسانی که ماسک های مو در ساقه مو ایجاد می کنند باعث حفظ شادابی مو خواهند شد؛ بسیاری از افراد ماسک های شیمیایی و معطر را برای مو مناسب نمی دانند به همین خاطر بیشتر رو به درست کردن ماسک های خانگی مو می آورند و ترکیبات خانگی و طبیعی را جهت تاثیر گذاری بهتر بر روی خشکی مو موثر تر می دانند. داشتن اطلاعات لازم در رابطه با نوع موهایتان و تهیه ی ماسک خانگی بر اساس آسیب دیدگی موها می تواند در روند بهبود و آبرسانی موهای شما کمک کننده باشد، به همین خاطر در این وبلاگ از رویاشو به بررسی این نوع ماسک های مو و تاثیر آنها بر انواع موها میپردازیم، پس اگر از خشکی و آسیب دیدگی موهای خود رنج می برید با ما در ادامه ی این وبلاگ همراه باشید.

روغن زیتون و تاثیر آن بر سلامت مو

روغن زیتون را میتوان صدر جدول روغن های تاثیر گذار بر روی مو معرفی کرد اما استفاده از روغن زیتون در ترکیبات ماسک مو چه تاثیر بر سلامت مو خواهد داشت؟ اگر بخواهیم موثر ترین ماده ی طبیعی و روغن در آبرسانی و سلامت موها معرفی کنیم، روغن زیتون قطعا در صدر جدول خواهد بود؛ خواص این روغن سبب شده است تا پایه ی ثابت هر ماسک خانگی قوی برای رشد و سلامت موها باشد، این روغن با خواص آنتی اکسیدانی که دارد، اثرات ضد شوره بر روی مو میگذارد، با رطوبت رسانی که بر روی لایه بیرونی مو انجام می دهد سبب جلوگیری از وز شدن موها خواهد شد و همچنین درخشانی ساقه مو را افزایش خواهد داد. مهم نیست نوع موهایتان چرب است یا خشک، اگر تار موهای نازکی دارید، روغن تراپی با روغن زیتون می تواند بر روی حجم موهایتان اثر بخشی فوق العاده ای بگذارد.

تاثیر ماسک مو خانگی

تخم مرغ و تاثیر آن بر رشد مو

تخم مرغ بطور کلی ماده ای طبیعی برای رشد و حجم رسانی مو بشمار میرود. اگر سری به محصولات رشد مو زده باشید حتما تا به حال دیده اید که ترکیبات تخم مرغ در بسیاری از محصولات مو اعمم از شامپو و ماسک موها موجود هستند!

تخم مرغ با خواصی که در سفیده و زرده ی خود موجود دارد، دارای انواع ویتامین، اسید آمینه ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو می باشد، به همین خاطر در ماسک های مو و پوست بسیار دیده می شود. پس حتی اگر مشکلی با رشد موهای خود ندارید، به وسیله ی ماسک تخم مرغ به تنهایی می توانید روند رشد موها را تسریع کنید؛ اگر موهای چربی دارید پیشنهاد می شود، زرده را از سفیده جدا کنید، چرا که ماسک سفیده تخم مرغ می تواند سبب پاکسازی چربی های اضافی پوست سر و متعادل کننده ی غدد چربی پوست سر شود.

عسل و تاثیر آن بر لطافت مو

عسل را باید بهترین مواد طبیعی برای رشد و لطافت مو معرفی کرد! عسل مانند یک نرم کننده ی طبیعی عمل می کند و در حفظ لطافت مو تاثیر بسیاری دارد، مواد طبیعی موجود در عسل می تواند بر روی رشد مجدد مو تاثیر بگذارد، از آنجایی که عسل یک منبع طییعی از آنتی اکسیدان ها می باشد ترکیب کردن عسل به عنوان یک ماده ی طبیعی در ماسک مو و یا شامپو می تواند انسداد در فولیکول های مو را برطرف کند و در تقویت مو و رشد موی شما بسیار موثر باشد.

روغن نارگیل و تاثیر آن بر سلامت مو

روغن نارگیل محصولی رایج بوده و ماسک موی طبیعی برای جلوگیری از شکستگی ساقه مو میباشد. بسیاری از مقالات علمی در حوزه علوم زیبایی، تاثیر روغن زیتون در سلامت مو را تایید می کنند، ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی پوست سر و همچنین ساقه ی مو، می تواند بر روی پروتئین تراپی مو موثر باشد.

خیلی از مشکلات مو مانند مو خوره به علت شکستگی ساقه مو صورت می گیرد و روغن نارگیل به واسطه ی ترکیباتی که دارد، آسیب های ساقه ی مو را رفع می کند و از ساقه ی مو در برابر شکستگی محافظت می کند، همین ویژگی سبب شده تا این روغن به عنوان یک ماسک بعد حمام در روتین سلامت مو استفاده شود.

پیاز و درمان ریزش مو

پیاز موثرترین ماده ی طبیعی جهت درمان ریزش مو فصلی است. شاید این موضوع عجیب بنظر برسد، اما پیاز یکی از مواد طبیعی است که بر روی رشد موها تاثیر شگفت انگیزی دارد، این ماسک برای افرادی که از ریزش مو رنج می برد می تواند مفید باشد؛ با اینکه بوی پیاز ممکن است در هنگام استفاده از آن آزار دهنده باشد اما مخلوط کردن چند قطره اسانس رزماری می تواند هم تاثیر بخشی این ماسک را بهبود ببخشید و همچنین بر روی رایحه ی آن تاثیرگذار باشد. گرفتن تفاله و آب پیاز و اپلای کردن آن فقط به قسمت های ریشه ی مو و استفاده از این ماسک مو به صورت منظم، سبب قطع ریزش مو و تسریع رشد موهای شما خواهد شد.

روغن رزماری آبرسان قوی مو

روغن رزماری خواص تقویت کننده و آبرسان بر موهای شما خواهد داشت. روغن رزماری از جمله روغن هایی است که استفاده ی آن به صورت منظم می تواند روند رشد و تقویت موهای شما را تسریع ببخشد، این روغن علاوه بر رایحه ی خوشبو و لطافتی که به موهای شما می دهد، جریان خون در پوست سر شما را زیاد می کند و سبب رشد بهتر موهای شما خواهد شد.

ماسک موی خانگی با ترکیب روغن زیتون و عسل

اگر به دنبال یک ماسک مو برای تقویت رشد موهایتان و همچنین، رطوبت رسانی به ساقه ی مو میگردید، این ترکیب ساده از دو ماده ی طبیعی می تواند وز موهای شما را به طور کامل از بین ببرد و همچنین تکرار آن سبب رشد مجدد موهایتان خواهد شد، برای تهیه ی این ماسک به نسبت اندازه حجم و قد موهایتان به مقدار مساوی روغن زیتون و عسل نیاز دارید، بعد از مخلوط کردن مواد باید یک زمان ۱۵ دقیقه ای جهت استراحت به آن بدهید، سپس به ساقه و ریشه موهایتان اپلای کنید و ۳۰ دقیقه بعد با آب گرم شستشو دهید.

بهترین ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی با روغن نارگیل و سفیده تخم مرغ

این ماسک مو مختص کسانی است که موهایشان دارای تارهای نازک و کم حجمی است و نیاز به یک ماسک مو پروتئینی برای موهایشان دارند، برای تهیه ی این ماسک باید روغن نارگیل را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و سپس با کمک اپلیکاتور به ریشه و ساقه موهایتان بزنید.

از آنجایی که سفیده ی تخم مرغ ممکن است کمی چسبناک باشد و به خوبی به تمامی موهای شما پخش نشود، می توانید از یک برس دندانه پهن جهت شانه کردن موهای خود استفاده کنید تا ماسک مو به خوبی به تمامی بخش ساقه موهایتان برسد. توجه داشته باشید که بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موهای خود را با شامپو و آب گرم شستشو دهید.

ماسگ مو خانگی پیاز و رزماری

این ماسک مختص کسانی است که به تازگی متوجه ریزش موهای خود شده اند، چرا که با ترکیبات این ماسک ریزش موها قطع خواهد شد و رشد موها تسریع پیدا خواهد کرد، برای تهیه ی این ماسک خانگی مو ابتدا آب پیاز را بگیرید و با استفاده از یک صافی، تفاله های پیاز را از آب آن جدا کنید، سپس به مقدار آب پیاز روغن رزماری را به مخلوط ماسک مو اضافه کنید و به ریشه ی موهای خود بزنید، بعد از گذشت نیم ساعت از زدن ماسک مو در دو مرحله شامپو و ابکشی موها را شستشو دهید.

نکات استفاده از ماسک مو خانگی

قبل از استفاده ی ترکیب ماسک مو، تست حساسیت انجام دهید، برای اینکار مقداری از ترکیبات ماسک موی خانگی را به بازوی خود بزنید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه در صورت عدم بروز حساسیت و یا قرمزی، از ترکیبات ماسک مو استفاده کنید.

از آنجایی که ماسک های خانگی، از مواد طبیعی و بدون نگهدارنده استفاده می شوند؛ نگهداشتن آنها برای استفاده بعد می تواند تاثیر عکس بر روی رشد موها و سلامت آنها داشته باشد، به همین خاطر همیشه ماسک خانگی را با توجه به مقدار مصرف خود درست کنید و در صورت باقی ماندن ماسک، آن را دور بریزید.

استمرار د استفاده از ماسک مو

شاید حتی اگر برای بار اول از ماسک های خانگی استفاده کنید، متوجه تغییر در لطافت و حجم موهای خود شوید اما برای مشاهده نتایج ماسک موی خانگی، باید در استفاده ی آن به صورت مستمر استمرار داشته باشید و صبر به خرج دهید.

شستشو ماسک مو

قرار دادن ماسک مو به صورت طولانی بر روی موها، می تواند غدد چربی پوست سر را مسدود کند و نتیجه ی عکسی بر روی رشد و ریزش موهای شما بگذارد، با همین خاطر پیشنهاد می شود در استفاده از ماسک های خانگی زمان معقول ۲۰ الی ۴۰ دقیقه را در نظر بگیرید‌.

معرفی ماسک های خانگی مو در رویاشو

از آنجایی که موهای ما مدت زیادی در زیر شال و روسری می باشد به صورت روزانه دچار شکستگی می شود، علاوه بر نحوه ی برخورد با موها تغییرات آب و هوایی، رژیم غذایی، استرس، بیماری های مختلف و استفاده از دارو ها و همچنین اختلالات هورمونی می توانند بر روی ریزش مو و شکستگی مو تاثیر بگذارند، این در حالی است که با استفاده از ماسک موهای خانگی مختص با نوع مو می توان عوامل آسیب رسان به مو را محدود کرد.

اینکه چه نوع مویی دارید مهم نیست، ماسک های خانگی مو در انواع متفاوت هستند که مناسب با نوع مو شما باشد، فقط باید در استفاده از آن استمرار داشته باشید. اگر به دنبال دریافت خدمات زیبایی مو هستید و میخواهید پروتئین تراپی انجام دهید، درمیان سالن های پونک میتوانید گزینه مد نظر خود را پیدا کنید.

در این وبلاگ از رویاشو ماسک های مو خانگی موثر و آسانی را برای انواع مو به شما معرفی کردیم، شما می توانید از این وبلاگ جهت تهیه ی ماسک های مختلف مو بهره بگیرید، همچنین در قسمت وبلاگ های سایت رویاشو می توانید اپدیت ترین مطالب مفید را در رابطه با آرایش و سلامت صورت و بدن مطالعه کنید و اطلاعات خود را در رابطه با مد های زیبایی و استایل های روزانه بالا ببرید؛ در سایت رویاشو می توانید از سالن های زیبایی مطرح شهر و خدمات آنها اطلاع کسب کنید، پس اگر به دنبال یک سالن زیبایی مطرح برای انجام خدمات زیبایی ناخن، میکاپ یا مژه میگردید، این سایت مخصوص شماست!

نظرتان را بنویسید
ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی و دست ساز یکی از انواع ماسک هایی است که برای تقویت مو و حتی رشد مو کاربرد دارد.

نکات مراقبت از موهای فر

نکات مراقبت از موهای فر

موی فر یکی از زیباترین انواع مو است که در کنار زیبایی، به مراقبت بیشتری نسبت به دیگر انواع مو احتیاج دارد.

بررسی علل ریزش مو

بررسی علل ریزش مو

ریزش مو در برخی موارد میتواند طبیعی باشد و در برخی موارد مشکلات جسمانی و کمبود ویتامین ها میتواند علل آن باشد. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات میتوانید از علت ریزش مو خود اطلاعات کسب کنید.

ترند مو پاییز 2023

ترند مو پاییز 2023

سالیانه شاهد تنوع در ترند مو هستیم؛ اگر به دنبال بروز شدن در زمینه زیبایی مو میباشید آشنایی با ترند مو در پاییز 2023 میتواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

آشنایی با نکات حفاظت از مو

آشنایی با نکات حفاظت از مو

ﺬﯾﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻘﺸﯽ اﺳﺎﺳﯽ در رﺷﺪ و حفاظت از مو اﯾﻔﺎ ﻣﯿﮑﻨﺪ و وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ھﺎی زﯾﺎدی ﺑﺮای رﺷﺪ ﻣﻮھﺎ ﺿﺮوری اﺳﺖ. اﮔﺮ ﺑﺮای رﺷﺪ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻮھﺎ از اﻧﻮاع وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ، دو ﯾﺎ ﺳﻪ ﻣﺎه طﻮل ﺧﻮاھﺪ ﮐﺸﯿﺪ ﺗﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ آن را ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﻨﯿﺪ. اﯾﻦ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺻﺒﻮر ﺑﺎﺷﯿﺪ