صفحه اصلی>وبلاگ>نکات آرایشی>راه حل های ماندگاری آرایش
نکات آرایشی4290۱۴۰۲/۹/۲۸
راه حل های ماندگاری آرایش

راه حل های ماندگاری آرایش

ده ترفند آرایشی که سبب ماندگاری دو چندان میکاپ شما خواهد شد!

میکاپ صورت همیشه سبب زیبایی و جذابیت صورت در بانوان شده و همگی ما خانم ها در طول روز و یا موقع رفتن به قرار و مهمانی ها از سبک آرایش متفاوتی استفاده می کنیم، چیزی که آرایش صورت را در مهمانی ها و یا در میکاپ روزانه غیرقابل تحمل میکند، احساس سنگینی آرایش بر روی پوست و همچنین ماسیده شدن کرم و یا ارایش چشم است که علاوه بر حس بدی که در طول روز به بانوان می دهد، سبب بد جلوه دادن میکاپ خواهد شد. همچنین در برخی موارد رعایت نکات مراقبتی از پوست نیز میتواند پوست شما را همواره درخشان نشان دهد.

برای همگی ما پیش آمده است که هنگامی که به یک مهمانی یا عروسی می رویم آرایشمان زیبا بوده ولی بعد از گذشت چند ساعت از مهمانی کم کم میکاپ به اصطلاح حالت ماستی میگیرد و باعث پخش شدن آرایش چشم و یا خراب شدن آن می شود.

و یا اینکه در طول روز، آرایش روزانه بعد از گذشت چند ساعت، حالت براق به خود بگیرد، در حالی که امکان تمدید آرایش و اصلاح آن را نداشته باشیم.

در مواقع اینچنینی قطعا همه یک آرایش سبک که نیازی به تمدید در طول مهمانی و در طول روز را نداشته باشد را ترجیح می دهند، اما باید بگوییم که ماندگاری میکاپ هیچ ربطی به سبک آرایش شما ندارد و فقط با چند ترفند ساده می توانید از کیکی شدن و ماسیده شدن آرایش خود جلوگیری کنید.

اگر شما هم جزء دسته های بالا هستید و وقت تمدید آرایش را در طول روز ندارید، پس قطعا تا به حال راه های ماندگاری میکاپ را امتحان کردید، اما نتیجه ی دلخواه خود را بدست نیاوردید.

پس تا انتهای این مقاله از رویاشو با ما همراه باشید تا ترفند های صفر تا صد یک آرایش ماندگار را بررسی کنیم.

شستشتو پوست

ابتدا پوست خود را به خوبی شستشو دهید و صورتتان را از چربی تمیز کنید!

اولین نکته ای که برای داشتن یک آرایش با ماندگاری بالا باید رعایت کنید، پاکسازی پوست از چربی است، این تکنیک یکی از مهمترین قدم هایی است که برای یک آرایش خوب باید در نظر داشته باشید.

ترفند پاکسازی پوست از چربی صورت توسط میسلارواتر یکی از تکنیک های آرایشی است که تمامی میکاپ کاران رعایت می کنند و باعث می شوند تا مشتری خود بهترین خواب کرم پودر و کرم های آرایشی را بر روی پوست خود داشته باشد!

همانطور که می دانید، پوست یک انسان بالغ در طول روز با غده های چربی که بر روی پوست وجود دارد، چربی های مفیدی تولید می‌ کند، این چربی ها در نوع کنترل شده سبب کمتر شدن چروک در طول زمان خواهند شد و اگر به صورت کنترل نشده ترشح شوند باعث بروز جوش های زیر پوستی و یا جوش های سرسفید بر روی پیشانی و یا گونه ها می شوند؛ قبل از آرایش صورت اگر این چربی ها با یک محلول شستشوی صورت پاک شوند، باعث سبک شدن پوست شما و همچنین اپلای بهتر کرم و آرایش صورت می شوند.

قبل از اقدام برای کرم زدن و آرایش حتما پوست خود را به کمک یک محلول شستشوی بدون الکل و پارابن و یا میسلارواتر شستشو دهید، برای انجام این کار پوست خود را به خوبی توسط محلول شستشوی سازگار با پوست و طبق نوع پوست خود شستشو دهید. و سپس با آب ولرم صورتتان را پاکسازی کنید، این کار باعث می شود تا منافذ پوست شما بسته شود و دیگر در طول روز ترشح چربی زیادی نداشته باشید. البته درمان رفع منافذ باز پوست نیز وجود دارد که میتوانید اقدام کنید.

شستشوی پوست قبل از آرایش باعث از بین رفتن لایه های مرده پوست می شود که این تکنیک به تنهایی باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما خواهد شد. اگر نمیخواهید از شستشوی کامل صورت قبل از میکاپ را انجام دهید، استفاده از شیرپاک کن ها و یا دستمال مرطوب های آرایشی بدون پارابن یک انتخاب خوب است که سبب پاکسازی پوست شما از چربی های موجود بر روی پوست می شود.

اولین مرحله میکاپ شستن کامل پوست

اسکراب پوست

استفاده از اسکراب های پوست برای پاک کردن چربی پوست و لایه برداری اگر از افرادی هستید، که در برخی روزها با توجه به فشار کاری و با برنامه ی روزانه ی شلوغتان با آرایش می خوابید، اسکراب پوست در این مرحله از ارایشتان می تواند به شما کمک کند تا پوست خود را از سلول های مرده ی بر روی پوستتان لایه برداری کنید، توجه داشته باشید که از اسکراب های مختص با نوع پوستتان استفاده کنید، چرا که پوست های خشک بعد از اسکراب ممکن است دچار التهاب شوند.

استفاده از کرم مرطوب کننده

بعد از شستشوی پوست با محلول های پاکسازی سازگار با نوع پوستتان، از کرم های دهیدرات جهت زیرسازی استفاده کنید. بعد از اینکه پوستتان را به طور کامل شستشو دادید و خشک کردید، از یک کرم مرطوب کننده به عنوان زیرساز میکاپتان استفاده کنید. استفاده از کرم های دهیدرات و رطوبت رسان، سبب اپلای کردن کرم پودر شما به آسانی و همچنین معلوم نشدن منافذ باز پوستتان خواهد شد.

مرطوب کردن پوست سبب می شود تا کرم پودر و کرم های آرایشی شما، حالت پوسته پوسته به خود نگیرند، یکی از تکنیک های آرایشی که میکاپ کاران در این مرحله انجام می دهند، ماساژ مرطوب کننده و آبرسان بر روی پوست است؛ این کار باعث جریان خون بهتر بر روی پوست شما خواهد شد.

یکی از نکات دیگری که می تواند شما را در این مرحله در آرایش روزانه پوستتان کمک کند، استفاده از یک مرطوب کننده ی دارای اس پی اف یا همان ضدآفتاب است.

برخی از افراد این مرحله از میکاپ را در حین آرایش پوست خود، انجام نمی دهند چرا که باور دارند، مرطوب کننده سبب ایجاد آکنه و لک های پوستی و یا حتی جوش های زیرپوستی بر روی پوستشان می شود، اما باید گفت که اپلای کردن کرم پودر مستقیم بر روی پوست شما بدون انجام زیرسازی صحیح بیشتر سبب تخریب پوست و ایجاد جوش خواهد شد.

پس اگر از آن دسته از افرادی هستید که با زدن مرطوب کننده بر روی پوستتان شاهد بروز لک و جوش می شوید، پیشنهاد ما استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان های حاوی سالیسیلیک اسید است، کرم هایی که حاوی این فرمولاسیون آرایشی هستند باعث می شوند تا پوست های مستعد آکنه، جوش نزنند، به همین خاطر این نوع از کرم ها، جذب ابرسان بالاتری دارند و همچنین باعث می شوند تا پوست های حساس و مستعد جوش، ملتهب نشوند.

استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضدآفتاب

استفاده از پرایمر

برای داشتن آرایشی یک دست و تکنیک پوست سازی مخملی، زدن پرایمر را فراموش نکنید! اگر تنها بعد از گذشت چند ساعت از آرایش، پوست شما حالت کیکی به خود میگیرد و به اصطلاح کرم پودرتان بر روی پوست شما میماسد، پرایمر چاره ی حل این مشکل شما خواهد بود.

از مهمترین تکنیک هایی که میکاپ آرتیست های حرفه ای برای ساخت یک پوست مخملی و مات انجام می دهند، استفاده از پرایمر به عنوان زیرساز آرایشی بر روی پوست است، این ترفند سبب افزایش ماندگاری کرم پودر بر روی پوست شما خواهد شد، در واقع پرایمر ها پایه های آرایشی هستند که نباید آنها را در یک دست نشان دادن کرمتان دست کم بگیرید!

فواید استفاده از پرایمر

پرایمر مانند یک چسب و رطوبت رسان پوست عمل می کند که چربی اضافی پوست شما را از منافذ پوستتان پاک می کند و با اپلای کردن کرم بعد از خشک شدن پرایمر متوجه خواهید شد که هیچ منافذ پوستی بر روی پوستتان نمایان نخواهد شد.

پرایمر های آرایشی، باعث ماندگاری بیشتر میکاپ، بالا بردن و حفظ رطوبت پوست صورت و همچنین مات شدن آنها می شود، اگر میخواهید پوست شما با روغن کرم پودر و یا چربی پوستتان برق نیوفتد، زدن پرایمر را فراموش نکنید!

پرایمر و انواع آن

انواع پرایمر

پرایمر های اویل فری (بدون روغن) بهترین نوع از پرایمر ها هستند که می توانید به عنوان زیرساز کرم پودر و یا آرایش روزانه تان استفاده کنید.

پرایمر ها در مدل های شفاف و رنگی وجود دارند که هر کدام با توجه به تناژ رنگی پوست خودتان می توانند انتخاب شوند، اگر پوست شما کدر و رنگ پریده است، استفاده از پرایمر با تن رنگی صورتی کمرنگ می تواند سبب بانشاط تر دیده شدن پوست شما شود، همچنین اگر جای جوش و لک های قرمز رنگ بر روی پوستتان دارید، پرایمر سبز رنگ سبب خنثی نشان دادن رنگ پوست شما و در نتیجه از بین بردن قرمزی پوستتان خواهد شد.

کرم پودرهای فاقد چربی

از کرم پودر های اویل فری (فاقد چربی) برای کاور پوست خود استفاده کنید! هر کرمی که برای کاور پوست خود اعم از بی بی کرم ها و یا کرم پودر استفاده می کنید، مهم است که کرمتان، فاقد چریی یا اویل فری باشد، اهمیت این موضوع در آرایش برای محل کار و میکاپ های روزانه دوچندان است، چرا که تمامی کرم هایی که بر پایه ی روغن تولید می شوند، ماندگاری کم و همچنین احتمال ماسیده شدن بالایی دارند، اینکه از کجا بفهمیم کرم پودری که استفاده می‌کنیم، فاقد چربی است را می توانیم از افزونه ی oil free بر روی کرم مشاهده کنیم.

اگر پوست شما از نوع پوست خشک است، به جای خرید کرم های بر پایه ی روغن پیشنهاد می کنیم از زیرساز های مختص با پوست خشک استفاده کنید.

استفاده از کرم پودرهای بدون چربی

لوازم آرایشی ضدآب

از خط چشم های مات و ریمل های ضدآب برای آرایش چشمتان استفاده کنید! از آرایش هایی که خیلی زود بر روی صورت شما پخش می شود و ممکن است به میکاپ شما جلوه بدی بدهد، آرایش چشم است، به همین خاطر انتخاب لوازم آرایشی مناسب در آرایش چشم اهمیت بالایی دارد.

به طور معمولا ریمل های ضدآب ماندگاری بالایی در آرایش دارند و بدون اینکه چشم را شستشو دهید، پاک نخواهند شد، به همین خاطر استفاده از ریمل های ضدآب به جای ریمل های روزانه ماندگاری بالاتری دارد، هپچنین این نوع ریمل ها در مقابل تعریق پوست از مقاومت نسبتا خوبی برخوردارند.

ریمل ضد آب و خط چشم های مات و یا ژله ای بهترین انتخاب برای روزهایی هستند که کل روز را بیرون از خانه طی میکنید و فرصت تمدید آرایش خود را ندارید.

استفاده از لوازم آرایش ضد آب

استفاده از پنکک

پنکک ها مکمل پوشانندگی بیشتر کرم پودر شما! همانطور که می دانید در سال های اخیر استفاده از پنکک ها رواج بیشتری پیدا کرده است که به این معنی است که شما می توانید با استفاده از پنکک های آرایشی به صورت خود بافتی سبک و همچنین پوشانندگی دو چندان را هدیه دهید.

پنکک ها در واقع مانند یک مکمل خوب در کنار کرم پودر ها برای کاور در میکاپ استفاده می شوند و سبب پوشانندگی بیشتر خواهند شد، دقت کنید که بهتر است پنکک مورد استفاده ی شما با مارک کرم پودرتان فرمولاسیونی یکسان داشته باشد تا خواب بهتری را بر روی پوستتان ایجاد کند.

استفاده از فیکساتور

از استفاده از پودر های تثبیت کننده و فیکساتور ها غافل نشوید! استفاده از فیکساتور ها، از بهترین و سریع ترین راه هایی هستند که به شما برای داشتن یک میکاپ با ماندگاری بالا کمک خواهند کرد.

فیکساتور ها و یا پودر های تثبیت کننده ی میکاپ در مدل های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام با توجه به نوع پوست شما و استفاده ی آرایشی که دارید، می تواند در انواع مختلفی انتخاب شود.

این پودر هد از لک افتادن آرایش شما در طول روز جلوگیری می‌ کنند و همچنین باعث می شوند تا بر روی صورت شما برق نیوفتد.

پودر های تثبیت کننده ی آرایش ساعت ها بر روی میکاپ‌ شما ماندگاری دارند و خیال شما را می تواند از تمدید کردن دوباره ی آرایش راحت کند.

پودر های فیکس کننده آرایش و اسپری فیکساتور، به عنوان آخرین قدم برای تثبیت آرایش و ماندگاری میکاپ شما می تواند استفاده شود، البته نا گفته نماند استفاده از اسپری های فیکساتور به صورت روزانه به هیچ وجه توصیه نمی شود، چرا که ممکن است در طولانی مدت به پوست شما آسیب برساند.

استفاده از فیکساتور برای تثبیت آرایش

گرفتن چربی پوست

گرفتن چربی کرم پودر با استفاده از یک پد آرایشی نم دار و یا دستمال مرطوب! این قدم از فوت های کوزه گری میکاپ آرتیست هاست که باعث می شود تا میکاپ آنها فینیش لوک یا نمای نهایی بسیار یک دستی بگیرد، پس چرا شما برای داشتن یک آرایش چشم گیر از این تکنیک استفاده نکنید؟

انجام این ترفند آرایشی در انتهای میکاپتان سبب یک دست شدن آرایش و گرفتن چربی اضافه ی آرایش شما می شود که به طرز فوق العاده ای به زیبایی میکاپ شما اضافه میکند.

استفاده از این ترفند به این صورت است که با استفاده از یک پد نم دار و یا دستمال مرطوب بر روی قسمت هایی از صورت خود که چربی بیشتری دارد مانند پیشانی، گونه ها و چانه، ضربه های آرام بزنید، انجام این تکنیک باعث گرفتن اویل کرم پودر بر روی پوست شما خواهد شد و ماندگاری میکاپتان را بالا می برد.

استفاده از محصولات پودری

استفاده از محصولات پودری به جای محصولات کرمی، ماندگاری چندین برابری به میکاپ شما خواهند داد!

محلول ها و کرم پودرهای مایع و کرمی ماندگاری کمتری به نسبت محصولات پودری دارند و به طور معمول به علت پیگمیشن کرمی که دارند در زمان کمتری از صورت پاک خواهند شد.

به همین خاطر میکاپ آرتیست ها هنگامی که میکاپ عروس و یا آرایش هایی با زمان بالا را انجام می دهند، از محصولات پودری به جای محصولات کرمی جهت ماندگاری بالا استفاده می‌ کنند.

اینکه پودر های سبک را جایگزین کرم هایی با فرمولاسیون کرمی کنید، به شما در داشتن میکاپی با ماندگاری بیشتر کمک خواهد کرد.

برای داشتن آرایشی ماندگار پیشنهاد می‌ کنیم پودرهای سبک با پیگمنت های رنگی نزدیک به کرم پودر خود و همچنین رژ گونه ی هماهنگ با تناژ پوست خود را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.

لوازم آرایش بدون پارابن بر پایه آب

استفاده از لوازم آرایشی ها با فرمولاسیون های بدون پارابن و بر پایه ی آب میتواند تاثیر بسزایی در ماندگاری آرایش شما خواهد داشت.

یکی از مهمترین مواردی که ماندگاری میکاپ شما را تضمین می‌ کند، مواد آرایشی و ابزاری است که برای میکاپ استفاده می‌ کنید! در واقع فرمولاسیون های لوازم آرایشی از موادی اعم از تثبیت کننده و غلیظ کننده هایی تشکیل شده اند که زمان ماندگاری را مشخص می کند، شما می توانید برای داشتن میکاپی با ماندگاری بالا از این نوع از مواد آرایشی استفاده کنید، اکثر این مواد آرایشی دارای فینیشینگی مات و جلوه ی بدون برق افتادگی هستند، پس از گذشت چند ساعت ممکن است با توجه به تعریق صورت شما برق بیوفتند، در این موقع شما بهتر است برای تمدید دوباره ی آنها اقدام‌ کنید.

نظرتان را بنویسید
سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها
۱۴۰۳/۱/۱۷

سالن زیبایی شهرک گلستان ، معرفی بهترین ها

سالن های زیبایی شهرک گلستان زیاد و متنوع هستند و بانوان، خانم ها و دختران می توانند از تمامی خدمات زیبایی و آرایشی مثل میکاپ صورت، آرایش عروس ، تتو ، پاک کردن تتو

آشنایی با انواع فرم صورت
۱۴۰۳/۱/۱۷

آشنایی با انواع فرم صورت

با شناخت فرم صورت خود میتوانید نوع میکاپ، فرم ابرو و تمام موارد زیبایی را خیلی اصولی تر و زبیاتر انجام دهید.

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته
۱۴۰۳/۱/۱۷

خطرات استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته، ممکن است شما را دچار بیماری های پوستی کند.

انواع آرایش عروس
۱۴۰۳/۱/۱۷

انواع آرایش عروس

آرایش عروس یکی از مهم ترین المان هایی است که در مراسم عروسی حائز اهمیت میباشد.

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی
۱۴۰۳/۱/۱۷

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی

پر فروش ترین برند های لوازم آرایشی در سال های اخیر کدام برندها بوند؟ کیفیت کدام برند ها بالاتر بوده است؟