صفحه اصلی>بلاگ>نکات زیبایی ناخن>معرفی انواع کاشت ناخن
نکات زیبایی ناخن2790۱۴۰۲/۹/۲۲
معرفی انواع کاشت ناخن

معرفی انواع کاشت ناخن

امروزه در سالن های زیبایی، کارهای زیبایی در زمینه ناخن مانند مانیکور، کاشت و ژلیش ناخن بسیار رواج پیدا کرده است، به طوری که از هر ۱۰ خانم در سالن های زیبایی، ۸ نفر از آنها به علت کار ناخن مراجعه می کنند به همین علت در این مقاله از رویاشو قصد داریم به معرفی انواع کاشت ناخن و مدل های آن بپردازیم؛ پس در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ناخن

کاشت ناخن را باید ازجمله محبوب ترین کارهای زیبایی میان بانوان ایرانی دانست. زیبایی بیشتر از مهم ترین دلیل تمایل بانوان به کاشت ناخن می باشد، چرا که ناخن های زیباست که دستان شما را زیبا تر خواهد کرد؛ و دستان جذاب در گرو داشتن ناخن هایی زیبا است. اما گاهی امر کاشت ناخن علتی درمانی دارد و برای افرادی که دائما در حال جویدن ناخن های خود به علت استرس می باشند پیشنهاد می شود، همچنین در برخی موارد مشکلاتی اعم از شکنندگی ناخن و یا دفرمه شدن آنها باعث می شود تا مراجعه کننده جهت کاشت ناخن های خود اقدام کند.

در هر صورت اگر برای کاشت ناخن به دنبال ناخنکار و یا تکنسین ناخن میگردید، بهتر است به متخصصینی که به رعایت بهداشت و اصول تخصصی در سالن های زیبایی اهمیت می دهند مراجعه کنید؛ چرا که انجام کاشت ناخن با مواد غیراستاندارد و یا به روش غیراصولی می تواند آسیب جبران ناپذیری به ناخن های شما وارد کند و سبب بیماری هایی مانند قارچ و یا بیماری های پوستی مختلف شود، که گاهی این موارد غیر قابل درمان و یا دارای هزینه درمان بسیار بالایی هستند.

انواع روش های کاشت ناخن

روش های بسیاری برای کاشت ناخن وجود دارد که بسته به نوع انتخاب شما این سبک کاشت میتواند متفاوت باشد؛ برای مثال بلندی قد ناخن شما می تواند در انتخاب روش کاشت ناخن تاثیر گذار باشد، اگر میخواهید به قد ناخن شما اضافه شود و یا فرم ناخن خود را تغییر دهید ژل پولیش ناخن برای شما پیشنهاد نمی شود و روش های کاشت متنوع مانند کاشت با تیپ و یا قالب برای شما انجام می شود.

پس اگر قصد دارید برای خدمات کاشت ناخن مراجعه کنید، در ادامه ی این مقاله همراه باشید تا نوع کاشت مناسب با سلیقه و ناخن خود را انتخاب کنید.

روش های کاشت ناخن بسته به نوع متریال آن به دو نوع تقسیم بندی می شوند. این دو نوع کاشت ناخن عبارتند از کاشت ناخن با متریال پودر و کاشت ناخن با متریال ژل که در روش های مختلف قابل اجرا هستند.

کاشت ناخن با متریال پودر (کاشت ناخن پودری)

از قدیمی ترین روش های کاشت ناخن که امروزه نیز انجام می شود می توان به کاشت ناخن با پودر اشاره کرد، که به دلیل استحکامی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاشت ناخن با پودر به روش های مختلفی مانند کاشت با تیپ و کاشت با قالب انجام می شود و قابلیت این را دارد که انواع طرح و مدل را بتوانید روی ناخن خود اجرا کنید.

کاشت ناخن با متریال پودری

انواع کاشت پودر اکریلیک ناخن

کاشت پودر دارای انواع مختلفی است که با رنگ های متفاوت نیز اجرا می شود ، پودر های کریستالی و شیشه ای، پودر هلویی، پودر رنگی و اکلیلی از انواع این پودر ها هستند. در این روش از دو ماده ی اصلی پودر اکریلیک و لیکویید که حلال پودر است، استفاده می شود.

به طور کلی ابتدا ناخن زیر سازی شده و چربی آن توسط سوهان برقی گرفته می شود، سپس بعد از زدن دهیدراتور و ضدقارچ، قلمو را به مواد لیکویید آغشته می کنند و اندازه مشخص از مواد را طبق بیس ناخن مشتری برداشته و بر روی ناخن اجرا می کنند، پس از خشک شدن مواد بر روی ناخن نوبت به سوهان کشی طبق فرم درخواستی مشتری می رسد و بعد از اتمام به درخواست مراجعه کننده لاک و یا ژلیش بر روی ناخن اجرا می شود.

مزایا و معایب کاشت پودر ناخن

به طور کلی کاشت ناخن پودری دارای استحکام بیشتر به نسبت کاشت ناخن با ژل است، اما از معایب کاشت پودر می توان به نازک شدن ناخن اصلی بعد از چندین بار ترمیم ناخن اشاره کرد.

از طرفی اگر در کاشت پودر از مواد مرغوبی استفاده نشود ممکن است باعث بروز حساسیت و قارچ در افراد مختلف شود، که در برخی موارد این حساسیت ها قابل درمان نیستند و یا مدت درمان بالا با هزینه های درمانی بالایی دارند. به همین جهت مراجعه به ناخن کار حرفه ای و متخصص میتواند در سلامت ناخن شما تاثیرگذار باشد؛ باتوجه به این موضوع، تیم رویاشو لیست کامل از بهترین سالن های زیبایی تهران را که کار ناخن را با بهترین مواد انجام میدهند برای شما تهیه کرده است.

انواع روش کاشت با پودر

کاشت ناخن با پودر به دو روش کلی کاشت پودر با تیپ و کاشت پودر با قالب انجام می شود، که روش اول به طور معمول در سالن های زیبایی انجام می شود. از دیگر انواع کاشت پودر می توان به کاشت پودر با فرمر اشاره کرد که استفاده کمتری به نسبت دو روش دیگر دارد و معمولا برای کاشت های ژورنالی استفاده می شود.

کاشت ناخن با پودر به روش تیپ گذاری

این روش به این صورت انجام می شود که ابتدا تیپ های ناخن با توجه به اندازه ی ناخن بر روی ناخن به وسیله چسب ناخن 2 point، اجرا می شوند سپس بعد از سوهان کشی تیپ ها و در آوردن فرم و قد دلخواه مراجعه کننده، با استفاده از مواد اکریلیک پودری و لیکویید، بر روی ناخن مواد گذاری می شود.

بعد از مواد گذاری و خشک شدن مواد ناخن، نوبت به سوهان کشی روی مواد می رسد که در این مرحله تمامی ناخن ها باید ضخامتی یکسان داشته باشند. روش تیپ گذاری به علت ضخامتی که دارد؛ اما جلوه ای مصنوعی به ناخن ها می دهد که مورد پسند خیلی از افراد واقع نمی شود.

کاشت ناخن با پودر به روش قالب

در کاشت ناخن با قالب، ناخن ها زیرسازی می شوند، سپس مواد به نسبت لیکویید و پودر در قالب ها قرار می گیرند و این قالب ها با توجه به اندازه ی ناخن های مشتری به صورتی دستی و تک به تک بر روی ناخن قرار میگیرند؛ پس از خشک شدن مواد، قالب های ناخن که ساختاری شبیه به تیپ ناخن دارند جدا شده و ناخن سوهان کشی می شود؛ از مزیت های کاشت پودر به روش قالب می توان به سرعت اجرای آن و همچنین کمتر بودن سوهان کشی ناخن اشاره کرد که در سالن های زیبایی با توجه به زیاد بودن مشتری ها می تواند روش اجرایی مناسبی باشد.

از معایب این کاشت می توان به هواگرفتن ناخن بعد از کاشت اشاره کرد که اگر زیر نظر ناخن کار حرفه ای انجام شود مشکلی ایجاد نخواهد شد. همچنین این مدل کاشت برای افرادی که دارای ناخن هایی با فرم های متفاوت و یا دفرمه هستن مناسب نخواهد بود، چرا که روش کاشت ناخن با قالب بر روی خود ناخن اجرا می شود‌.

کاشت ناخن با روش فرمر

کاشت ناخن با پودر به روش فرمر

کاشت ناخن با فرمر های کاغذی نیاز به تبحر بالایی دارد، چرا که رعایت نسبت پودر و لیکویید در این روش از کاشت بسیار اهمیت دارد و اگر این نسبت رعایت نشود ممکن است سبب دفرمه شدن کاشت ناخن و یا شکستن ناخن شود. بعد از خشک شدن مواد روی فرمر، مواد از فرمر های کاغذی جدا می شود و سوهان کشی می شود.

اگر نسبت لیکویید شما به پودر زیاد تر باشد، مواد روی فرمر شل شده و فرم خود را از دست می دهند که کنترل آن بسیار سخت خواهد شد و از طرفی دیگر اگر نسبت پودر شما به لیکویید زیاد تر باشد، مواد روی فرمر خواهد شکست.

کاشت های شیشه ای و یا کریستالی که طرفداران خاص خود را دارند، به روش فرمر انجام می شوند که در این نوع از کاشت ها، ناخن ظاهری کاملا شفاف دارد.

کاشت ناخن پودری به روش دیپینگ

این نوع کاشت، از انواع کاشت های پودری است که به قد ناخن شما اضافه نمیکند و یا استحکام چندانی بر روی ناخن های شما ندارد. میتوان گفت این نوع کاشت، حالت طبیعی تری به ناخن شما خواهد داد. کاشت دیپینگ به دلیل استحکام کمی که دارد، یک نوع روش کاشت موقت محسوب می شود.

در این روش از کاشت ناخن های پودر، بعد از زدن پرایمر بر روی ناخن، ناخن مشتری به صورت عمودی در ظرف پودر قرار گرفته و پودر به ناخن میچسبد، بعد از این مرحله برای استحکام بیشتر این روش چندین بار تکرار می شود و در مرحله ی نهایی یک تاپ ژل بر روی ناخن انجام می شود که دوام بیشتری به ناخن خواهد داد.

کاشت دیپینگ به هیچ عنوان در روش سالن های زیبایی به شما پیشنهاد نمی شود بلکه از این کاشت فقط در مواقعی که مشتری قصد دارد برای یک هفته ناخن خود را نگه دارد پیشنهاد می شود. در ادامه قصد داریم به معرفی متریال ژل و انواع کاشت ناخن با ژل، بپردازیم.

کاشت ناخن با متریال ژل

کاشت ناخن به روش ژل دارای انواع مختلفی است که روشی نوین و جدیدتر به نسبت کاشت های پودری محسوب می شود. این نوع کاشت جلوه ای طبیعی تر به ناخن های شما می دهد و سوهان کشی کمتری به نسبت روش پودر دارد. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از سوهان کشی بعد از کاشت پودر کلافه می شوید و یا درد و سوزش احساس می‌کنید، بهتر است کاشت ژل را برای انجام دادن انتخاب کنید.

ژل به طوری کلی در سه مرحله انجام می شود، بعد از زیر سازی و سوهان کشی ناخن ابتدا بیس ژل بر روی ناخن تک به تک زده شده و داخل دستگاه یووی خشک می شود، سپس ژل های لمینتی و یا ژل های کاسه ای بر روی ناخن قرار می گیرد.

مزایا و معایب کاشت ژل

از مزایای کاشت ژل می توان به ظرافت و سبکی آن اشاره کرد که همین دلیل باعث شده تا مورد علاقه ناخنکاران و مشتریان مختلف قرار بگیرد و از معایب آن می توان به استفاده زیاد از دستگاه یووی اشاره کرد که در طولانی مدت می تواند باعث حساسیت در پوست شما شود و همچنین به گفته متخصصین پوست استفاده زیاد از این دستگاه سرطان زا می باشد. از دیگر معایبی که کاشت ژل به نسبت کاشت پودر دارد، دوام کمتر آن است.

کاشت ناخن با پلی ژل

پلی ژل polygel از روش های نوین کاشت ناخن در سال ۲۰۲۳ است و این نوع کاشت از جدیدترین متد های کاشت ناخن بشمار میرود که در سالهای گذشته در بین ناخنکاران باب شده است. کاشت پلی ژل به این صورت انجام میشود که بعد از زدن زیرسازی ابتدایی ناخن، نوبت به اپلای کردن بیس ژل ناخن می شود؛ سپس پلی ژل تیوپی یا کاسه ای به مقدار لازم بر روی ناخن اجرا می شود و بعد از زدن لایه ی آخر تاپ ژل نوبت به استفاده از کلینزر می رسد که چسبندگی این ژل را کاهش می دهد.

ژلیش ناخن

کاشت لمینت و یا کاور ناخن

لمینت ناخن یک لایه ژل است که بر روی ناخن شما مانند روش کاشت ژل اپلای می شود؛ اما قد ناخن شما را افزایش نخواهد داد و با توجه به قد ناخن شما کار خواهد شد. این مدل کاشت ناخن ساختار مشابه با ژل دارد و در دستگاه یووی خشک می شود. لمینت ها از روش هایی هستند که به تبحر ناخنکار نیازدارد و اجرای اشتباه آنها می تواند سبب آسیب به ناخن های اصلی شما شود. روش لمینت بیشتر جهت بالا رفتن مقاومت ناخن و زیبایی نسبی در افرادی که از دفرمه بودن ناخن خود و یا شکنندگی آن گله دارند، استفاده می‌شود.

کاشت ژلیش (ژل پولیش ناخن)

کاشت ژلیش یکی از انواع کاشت با متریال ژل است که ظاهری طبیعی را به ناخن شما خواهد داد، علاوه بر این کاشت ژلیش یکی از کارهایی است که اگر شما وقت کمی را می توانید در سالن های زیبایی بگذرانید بهترین گزینه برای انتخاب است.

از معایب این کاشت می توان به این اشاره کرد که این نوع کاشت فقط بر روی ناخن خودتان انجام می شود و بر روی قد ناخن شما تغییری انجام نمی دهد در نتیجه به افرادی که به دنبال ناخن بلند هستند پیشنهاد نمیشود.

کاشت ناخن با فیبر گیاهی

اگر از افرادی هستید که پوست حساسی دارید و یا به مواد کاشت ناخن تا به حال حساسیت دادید، اما دوست دارید که کاشت ناخن را امتحان کنید بهتر است کاشت ناخن با فیبر گیاهی را انتخاب کنید.

این نوع کاشت ناخن یکی دیگر از مدل های کاشت ناخن است که جدیدا باب شده است که فیبری و گیاهی محسوب می شود. کاشت فیبر اساسی ژله ای مانند دارند ولی فرمولاسیون آنها با ژل به طور کلی متفاوت است و اگر به درستی انجام شوند هیچگونه حساسیتی برای شما ایجاد نخواهند کرد.

کاشت فیبر با قرار دادن یک لایه فیبر بر روی ناخن شما انجام می شوند و سپس مواد ژل مانندی بر روی آن قرار میگیرد که در دستگاه یووی خشک می شوند.

کاشت ناخن سیلک

کاشت ناخن سیلک از مدل کاشت های طبیعی است که طرفداران به خصوص خود را دارد، در این نوع از کاشت یک لایه فایبر گلاس و یا یک لایه ابریشمی بر روی ناخن طبیعی قرار میگیرد سپس برای استحکام بیشتر این لایه از یک چسب مخصوص استفاده می شود. این مدل از کاشت ناخن برای افرادی مناسب است که علاقه مند به ناخن های کوتاه هستند و یا تمایل به کاشت های طبیعی دارند.

کاشت ناخن امروزه بسیار فراگیر شده و بدلیل زیبایی که برای ناخن های شما ایجاد می‌کند، محبوب بانوان زیادی قرار گرفته است. اگر شما هم از علاقه مندان به کاشت ناخن هستید ، می توانید از خواندن این مقاله، نوع کاشت مورد نظر خود را انتخاب کنید و از مزایا و معایب آن مطلع شوید، همچنین می توانید با مقاله های بیشتر مانند ترند ترین مدل های ناخن سال ۲۰۲۳ با ما در رویاشو همراه شوید.

نظرتان را بنویسید
معرفی انواع کاشت ناخن

معرفی انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از پرطرفدار ترین کارهای زیبایی است که میان بانوان بسیار محبوب بوده و کمتر کسی را میتوان بدون کاشت ناخن مشاهده کرد. اما کاشت ناخن انواع متفاوتی داشته و آشنایی با انواع آن میتواند در انتخاب شما بسیاری تاثیر گذار باشد.

ترمیم ناخن در بهترین و بهداشتی ترین سالن های زیبایی

ترمیم ناخن در بهترین و بهداشتی ترین سالن های زیبایی

ترمیم ناخن امروزه بیشتر دخترها و خانم های جوان برای زیبایی دستان خود و راحت بودن برای لاک نزدن و خراب نشدن آن ها به کاشت ناخن روی آورده اند که کاشت ناخن هم دوره ای دارد و باید ماهی یک بار به ترمیم ناخن پرداخت که هم برای بهتر ماندن ناخن ها و هم برای اینکه زیر آن ناخن خودتان بلند می شود، الزامی است. مراحل ترمیم ناحن ناخن هایی که کاشت می شوند حتی اگر دچار شکستگی نشود و هواهم نگیرد و ترک هم

کاشت ناخن در تهران به چه صورت می باشد؟

کاشت ناخن در تهران به چه صورت می باشد؟

این روزا خانم ها برای زیبایی بیشتر دست هایشان از کاشت ناخن در تهران استفاده میکنن کاشت ناخن در تهران علاوه بر زیبایی برای افرادی که دارای ناخن های بدشکل هستند و یا عادت به جویدن دارند ، بسیار مناسب است . کاشت ناخن در تهران انواع زیادی دارد ،و همینطور مزایا و عوارض دارد. کاشت ناخن قالبی در این نوع کاشت ناخن در تهران مواد را درون قالب آماده ناخن مصنوعی میریزند تا به شکل ناخن درآید و بعد از